دومین کتابخانه سیار استان در طبس راه اندازی می شود

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی شهرستان طبس را یکی از شهرستان های سرامد در مطالعه خواند و از راه اندازی دومین کتابخانه سیار استان خراسان جنوبی در شهرستان طبس خبر داد.

طبس نیوز:مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی شهرستان طبس را یکی از شهرستان های سرامد در مطالعه خواند و از راه اندازی دومین کتابخانه سیار استان خراسان جنوبی در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم،محمد قریب با اشاره به افزایش ۵۱درصدی زیربنای کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: با ساخت ۷ هزار و ۶۰۲ متر مربع کتابخانه در خراسان جنوبی، زیربنای کتابخانه های عمومی استان از ۲۲ هزار و ۴۵۲ متر مربع به ۱۴ هزار و ۸۱۵ متر مربع رسیده است.

وی منابع موجود در کتابخانه های استان را ۶۲۰ هزار و ۶۵۳ نسخه عنوان کرد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۴۵۴ هزار و ۳۲۲ نسخه بوده که ۳۶٫۵۴ درصد افزایش داشته است.

قریب با بیان اینکه درحال حاضر سرانه مطالعه در خراسان جنوبی ۹۲ دقیقه است، افزود: خراسان جنوبی بعد از استان های تهران و زنجان، رتبه سوم را در سرانه مطالعه در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی شهرستان طبس را یکی از شهرستان های سرآمد در بحث سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ آن عنوان کرد.

قریب از راه اندازی دومین کتابخانه سیار استان در طبس خبر داد و افزود: راه اندازی این کتابخانه برای روستاهای زیرهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =