آستان مبارک امامزاده طبس عزادار حسین(ع) شد

آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس میزبان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شد.

طبس نیوز:آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس میزبان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم،در شب اول محرم الحرام، آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) میزبان عزاداران هیئت مذهبی بیت الزهرا(س) این شهرستان بود.

در این مراسم که بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر انجام شد، حجت الاسلام سعید وحیدی استاد حوزه و دانشگاه، خانواده را مهم ترین کانون تربیتی جامعه عنوان و اظهار کرد: خانواده باید بر اساس چهار رکن انتخاب همسر خوب، عقد مناسب، رعایت اصول اخلاقی و پرهیز از گناه و معصیت استوار باشد.

وی افزود: با انتخاب مطمئن و اصولی این چهار رکن، آرامش، نشاط و شادابی به‌دست می آید.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به حدیثی از حضرت امام علی(ع) که می فرمایند «هیچ دشمنی بالاتر از جهل و نادانی نیست»، تصریح کرد: داشتن بصیرت، بینش و آگاهی یکی از موارد مهم در حادثه عاشورا است.

حجت الاسلام وحیدی بیان کرد: تأثیر واقعه کربلا در اسلام نشأت گرفته از بی‌بصیرتی مردم در زمان امام حسین (ع) بود.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، افزود: تبیین علت های قیام عاشورا همواره الهام بخش مسلمانان و به ویژه شیعیان در اعصار متمادی بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) را احیای امر به معروف و نهى از منکر دانست و گفت: دعوت به خوبی ها و شایستگی ها و بازداشتن از بدی ها و منکرات از ویژگی های قیام امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام وحیدی اظهار کرد: حرکت امام حسین(ع) در راستای مخالفت با استکبار و نه گفتن به حکومت های فاسد صورت گرفت بنابراین بیداری و آگاهی اسلامی امروزی، الهام گرفته از قیام امام حسین(ع) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =