لزوم خودداری از تضعیف مسئولان و گروه مذاکره‌کننده ایران

امام جمعه طبس گفت: به‌طور قطع مسئولان ایران از حقوق مسلم مردم کشورمان کوتاه نمی‌آیند و هیچ‌کس هم حق تضعیف گروه مذاکره‌کننده را ندارد، چراکه تیم مذاکره‌کننده ایران تنها به‌دنبال مطالبه حقوق کشورمان هستند.

طبس نیوز:امام جمعه طبس گفت: به‌طور قطع مسئولان ایران از حقوق مسلم مردم کشورمان کوتاه نمی‌آیند و هیچ‌کس هم حق تضعیف گروه مذاکره‌کننده را ندارد، چراکه تیم مذاکره‌کننده ایران تنها به‌دنبال مطالبه حقوق کشورمان هستند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان، اظهارکرد: همان‌‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید کردند، سردمداران آمریکا همواره علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران دشمنی ورزیده‌اند و جنایات آن‌ها کاملاً روشن است و بر این اساس هیچ اطمینانی به لبخند سردمداران آمریکا نیست و باید دقت کنیم تا فریب نخوریم.

وی با اشاره مذاکرات درحال انجام درباره موضوع هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: به‌طور قطع مسئولان ایران از حقوق مسلم مردم کشورمان کوتاه نمی‌آیند و هیچ‌کس هم حق تضعیف گروه مذاکره‌کننده را ندارد، چراکه تیم مذاکره‌کننده ایران تنها به‌دنبال مطالبه حقوق کشورمان هستند و اگر کشورهای طرف مذاکره حقوق ملت ایران را به رسمیت شناختند که چه بهتر و اگر به رسمیت نشناختند هم ایران ضرری نکرده است و در این صورت فقط باز هم عدم صداقت گفته‌های کشورهای غربی اثبات خواهد شد.

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت ایام سوگواری سروروسالار شهیدان، حضرت ابا عبداله الحسین(ع)،گفت: باید از مراسم عزاداری امام حسین(ع) نهایت بهره‌برداری معنوی و تربیتی صورت گرفته و به درس‌های عاشورا توجه شود.

وی افزود: مهمترین درس‌های عاشورا شامل عزت و سربلندی اسلام و مسلمانان، دفاع از ارزش‌های اسلامی، و فدا کردن مال، جان و فرزندان در راه دفاع از دین است که باید در عزاداری‌های امام حسین(ع) این درس‌ها به‌ویژه به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس اشاره کرد وگفت: توجه به دانش و آموختن علم از دستورات اکید اسلام است و همواره یکی از مهمترین توطئه‌های دشمنان علیه مکاتب الهی نیز جلوگیری از دسترسی آنان به علوم مختلف بوده است و امروز هم علت اصلی بهانه‌جویی‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران، کند کردن سرعت پیشرفت و ترقی کشورمان است.

وی با اشاره به توسعه علمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: در این راستا یکی از مهمترین اقدامات انجام شده تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی با نظر موافق حضرت امام خمینی(ره) بود که این موضوع تأثیر بسزایی در راستای افزایش علم‌آموزی و پیشرفت‌های علمی کشور داشته است.

تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان و تسلیت فوت حبیب‌اله عسگراولادی از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

نماز جمعه این هفته طبس در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =