عضویت ۹۰۹ کودک طبسی در کتابخانه سیار روستایی کانون

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: ۹۰۹ نفر از کودکان ۱۵ روستای طبس عضو کتابخانه سیار کانون هستند.

طبس نیوز:مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: ۹۰۹ نفر از کودکان ۱۵ روستای طبس عضو کتابخانه سیار کانون هستند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم،عبدالرضا صمدی در بازدید از فعالیت‌های کتابخانه سیار روستایی طبس، اظهار کرد: به همت و تلاش مربیان سیار روستایی جدید‌ترین کتاب‌های منتشر شده کانون در اختیار دانش آموزان روستاهای دور و نزدیک قرار می گیرد.

وی وجود مدارس را برای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارزشمند دانست و افزود: تعامل و هم ‌فکری سازمان‌های فرهنگی در روستا موجبات رشد فرهنگی را فراهم می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: مدارسی که پذیرای کتابخانه‌های سیار روستایی کانون هستند با امکان دسترسی دانش‌آموزان را به جدیدترین کتاب‌های منتشر شده در کانون و حوزه کودک فراهم می کنند.

صمدی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه رسالت کانون است و مربیان نیز تلاش می کنند، به شیوه‌های مختلف کودکان را به مطالعه کتاب علاقه‌مند کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر کتابخانه سیار روستایی طبس با وجود ۹۰۹ عضو که ۳۸۸ نفر از آن‌‌ها دختر و ۵۲۱ نفر از آن‌ها پسر هستند به کودکان ۱۵ روستا در ۱۷ مدرسه خدمات فرهنگی هنری و ادبی شامل امانت کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی و نمایش فیلم ارائه می کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: اعضای کتابخانه‌ سیار روستایی طبس از آغاز سال ۹۲ تاکنون ۴ هزار و ۱۸۵ جلد کتاب به امانت گرفته‌اند.

صمدی با اشاره به استقبال بالای کودکان در روستاهای طبس از کتاب، اظهار کرد: امسال ۱۳۷ عضو جدید به جمع اعضای کتابخانه سیار کانون پیوستند و ۱۷۶ نفر عضویت خود را تمدید کرده‌ا‌ند تا همچنان از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 6 =