اولین تجمع عاشقان امامت و ولایت در امامزاده طبس برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، اولین تجمع بزرگ عاشقان امامت و ولایت با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار گردید.

طبس نیوز: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، اولین تجمع بزرگ عاشقان امامت و ولایت با حضور بیش از ۳۰۰۰ نفر دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار گردید.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه، در این تجمع باشکوه که در صبح روز اربعین انجام شد، پس از مرثیه سرایی و قرائت زیارت اربعین توسط آقای جمال مقدم نغمه سرای حرم مطهر رضوی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جعفر علم الهدی استاد حوزه و دانشگاه از مشهد مقدس به ایراد بیانات ارزشمند در خصوص ارزش و اهمیت روز اربعین و زیارت امام حسین (ع) در آن روز که از دیدگاه اهل بیت (ع) از جایگاه خاصی برخوردار است و امام حسن عسگری (ع) از زیارت اربعین به عنوان یکی از پنج علامت مؤمن یاد کرده‌اند پرداختند و سپس از نقش جابربن عبدالله انصاری و زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین توسط ایشان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ بشر یاد کردند که در طول تاریخ اسلام سهم بسزایی در فرهنگ سازی زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین و موجهای چند میلیونی مردم به سوی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشته است.

ایشان ضمن استناد به آیه ۱۶ سوره جن قرآن کریم «وا لواستقاموا علی الطریقه لاسقینا هم ماء غدقا» «اگر مردم بر طریقت استقامت می‌ورزیدند و از مسیر خارج نمی‌شدند ما آن‌ها را از آب حیات بخش سیراب و از رزق واسع بهره‌مند می‌کردیم» به فرمایش حضرت امام محمدباقر (ع) در خصوص این آیه که فرمودند اگر مردم به طریقه حضرت امیرالمومنین (ع) و جانشینان او پافشاری می‌کردند و ولایت مداری را اساس کار خود قرار می‌دادند خداوند آن‌ها را از بهترین‌ها در عالم بهره‌مند می‌کرد اشاره داشتند.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جعفر علم الهدی اظهار داشتند گرفتاری جهان به دلیل فاصله گرفتن از ولایت فقیه است، همانگونه که شاهدیم نظام پرافتخار جمهوری اسلامی با رهبری‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و قرار گرفتن مردم در مسیر ولایت عزت و آزادگی را نصیب خود و دنیا را متحول کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان به حاضرین در محفل سفارش نمودند که در روز اربعین روز هم پیمان شدن و وصل به امام حسین (ع) در خصوص امر به معروف و نهی از منکر از مکتب امام حسین (ع) الهام بگیریم و با حسینی شدن راه خداوند متعال را پیدا کنیم.

در ادامه مراسم عزاداری همراه با نوحه خوانی آقای جمال مقدم نغمه سرای حرم مطهر رضوی و سینه زنی عزاداران حسینی انجام و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای مهاجریان امام جمعه طبس پایان بخش مراسم بود.

شایان ذکرست این مراسم معنوی بصورت زنده و مستقیم از حوزه صدای مرکز استان خراسان جنوبی پخش گردید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =