بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال صدقه در طبس جمع‌آوری شد

رئیس کمیته امداد طبس گفت: مردم نیکوکار این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون سه میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

طبس نیوز: رئیس کمیته امداد طبس گفت: مردم نیکوکار این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون سه میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، احمد رفیعی صبح امروز در جمع رابطین فرهنگی مدارس اظهار داشت: میزان صدقات واریزی مردم به صندوق های صدقه تعبیه شده در سطح شهرستان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به موفقیت دانش آموزان در آزمون ورودی دانشگاه‌ها افزود: ۷۱ درصد از کل دانش‌آموزان شهرستان طبس موفق به ورود به دانشگاه شدند که به همین میزان یعنی ۷۱ درصد از بین دانش آموزان زیر پوشش امداد بوده اند.

وی افزود: از مجموع دانش آموزان تحت حمایت ۵۴ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ۴۶ درصد در رشته های نظری مشغول به تحصیل هستند.

رفیعی با بیان اینکه شهرستان طبس ضریب هفتم و هشتم محرومیت را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: ۱۰ تا ۱۲ درصد دانش آموزان در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد بوده که این درصد در شهرستان طبس شش درصد است.

سهم مشارکت های مردمی در طبس ۱۲ میلیارد ریال است

وی با اشاره به کمک‌های مردمی در انجام امور حسنه، اظهار داشت: سهم مشارکت‌های مردمی در شهرستان طبس در سال جاری ۱۲ میلیارد ریال بوده است.

رفیعی افزود: درآمد حاصل از طرح‌های مشارکت مردمی نیز ۴۲ میلیون تومان بوده که از این میزان مشارکت دانش آموزان در طرح‌های حمایتی سه درصد و مشارکت‌های مردمی ۹۷ درصد بوده است.

رئیس کمیته امداد طبس تامین رفاه مادی، ترویج معنویت و اخلاق را از سیاست‌های کلی امداد برشمرد و افزود: با انجام فعالیت‌های فرهنگی در امور مختلف تلاش شده تا زمینه مناسب برای نشاط اجتماعی در سطح جامعه برای عموم مردم فراهم شود.

رفیعی افزود: همبستگی اجتماعی با گسترش سنت‌های حسنه امکان پذیر است و هدف کلی سند چشم انداز توسعه رسیدن انسان به حیات طیبه و حرکت در راستای حفظ کرامت انسانی مددجویان، رشد ایمانی، معنوی، فرهنگی و علمی است که برای رسیدن به این اهداف راهبردهای مختلفی در امور فرهنگی ترسیم شده است.

وی گفت: برای دسترسی به این اهداف ضروری است تمام زمینه‌ها و فرصت‌ها برای تعمیق باورها، ارزش‌های دینی، معنوی و علمی فراهم شود.

افزایش ۱۸ درصدی صدقات در طبس

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان طبس ادامه داد: مردم نیکوکار این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون سه میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده اند.

رفیعی اظهار داشت: میزان صدقات واریزی مردم به صندوق های صدقه تعبیه شده در سطح شهرستان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: مبلغ صدقات جمع آوری شده درسال گذشته سه میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان طبس با اشاره به این که تعداد مشترکین این شهرستان اعم از صدقات، محسنین، اکرام و غیره ۲۱ هزار نفر است، تصریح کرد: ۱۸هزار و ۷۹۰ صندوق امداد در سطح شهرستان وجود دارد.

وی در راستای تقسیم‌بندی صندوق‌های صدقه در سه رده بزرگ، متوسط و کوچک نیز افزود: تعداد صندوق های بزگ نصب شده در معابر و اماکن عمومی شهرستان ۵۴۷ مورد، تعداد صندوق های متوسط ۱۶۰ مورد و تعداد صندوق های کوچک ۱۸هزار و ۸۳ مورد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =