مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با توجه به شعار سال در طرح‌های پیشگیری همکاری کنند

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس گفت: در سال گذشته ۴۷۹ نفر در قالب ۱۶ گروه آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی، ارتباط موثر با محیط و اطرافیان ویژه ادارات، مهارت‌های دانشجویی و آموزش زندگی خانواده را گذراندند.

مدیرعامل موسسه خیریه حضرت عباس(ع) طبس با اشاره به این نکته که پیشگیری یک فرهنگ است و درمان یک علم افزود: فرهنگ پیشگیری بالا‌تر از علم درمان است و در واقع با در نظر گرفتن اعم هزینه‌ها، زمان، احساس‌های نامطلوب برای بیمار و غیره می‌توان گفت که فرهنگ پیشگیری کارگر‌تر از علم درمان است.

سیدحسن ارغوانی با تاکید بر اینکه هر چیزی که منجر به تغییر و بهبود رفتار شود مثبت خواهد بود، گفت: در حوزه پیشگیری برنامه‌های متفاوتی از جمله آموزش مهارت زندگی، اقتصاد خانواده، ترویج رفتار مدنی، پیشگیری از طلاق و خشونت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های نوپدید از جمله برنامه‌هایی است که در دستور اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۷۹ نفر در قالب ۱۶ گروه آموزش‌های پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی، ارتباط موثر با محیط و اطرافیان ویژه ادارات، مهارت‌های دانشجویی و آموزش زندگی خانواده را گذراندند.

وی خاطرنشان کرد: اولین پایگاه سلامت اجتماعی در طبس که دهمین پایگاه در خراسان جنوبی در سال گذشته تاسیس شده است و همچنین محلات آسیب خیز تحت نظارت طرح اجتماع محور قرار گرفته‌اند که در سال جدید با توجه به اهمیت پیشگیری و شعار سال و توجه بیش از پیش مسئولان و دستگاه‌های مرتبط شاهد تاثیر آن در خانواده‌ها خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =