اراده مدیران ارشد استان بر حمایت از سرمایه گذاران

با حضور حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، مهندس رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه و مهندس حکامی سرپرست اداره کل راه آهن شرق،جلسه ای پیرامون بررسی و موضوعات مختلف اداره کل راه آهن شرق برگزار شد .

به گزارش طبس نیوز، در این نشست حجت الاسلام نصیرایی ضمن خداقوت به کارکنان اداره کل راه آهن شرق به عنوان یکی از ادارات کل برتر ریلی در سطح کشور و تقدیر و تشکر ویژه از مهندس علی حکامی مدیریت این مجموعه، بابت تلاشها و پیگیری ها چند ماه گذشته گفت: دولت و شخص آقای دکتر صالحی نگاه ویژه ای به حوزه ریلی کشور دارند و بی شک در حوزه پیشرفت راه آهن شرق از مدیر عامل محترم راه آهن تا مسئولین استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس پای کار هستند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : مردم هم نگران بعضی موضوعات مطرح شده در خصوص راه آهن شرق نباشند و باید با کمک یکدیگر و همدلی که بین مدیران وجود دارد در جهت تقویت این اداره کل بویژه منطقه ریلی شهرستان طبس حرکت کنیم .

وی همچنین اظهار داشت: اراده مدیران ارشد استان و مجموعه مدیران شهرستان طبس بر حمایت از سرمایه‌گذاران است و در آینده این روند شتاب بیشتری خواهد گرفت و صنایع جوار ریلی، پتانسیل بالقوه شهرستان طبس است که باید بالفعل شود.

در ادامه فرماندار ویژه شهرستان نیز ضمن تقدیر از مدیر کل راه آهن شرق و تعاملات بسیار خوب ایشان با مدیران شهرستان و استان بیان داشت : طرح هایی با کارشناسی خوب در دستور کار راه آهن شرق قرار گرفته و باید این موارد به صورت جداگانه بررسی تا شاهد پیشرفت های چشمگیری در شهرستان طبس باشیم.

مدیر کل راه آهن شرق نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین نصیرایی و همچنین مهندس رحیمی معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و هیئت همراه بیان داشت :افتخار بزرگی است برای بنده که در شهرستانی حضور دارم که مزین به حضور ال الله است و برای رضایت خدا تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ام و به دعای خیر همشهریانم در طبس نیازمندم.

وی تصریح کرد: اداره کل راه آهن شرق در سه استان و با وسعتی کم‌نظیر و حساسیت های خاص قرار گرفته و البته نقاط قوت بسیار دارد که به کمک همکارانم آنها را در حد توان عملیاتی خواهیم کرد.

مهندس حکامی‌قاسمی افزود: مقام سوم راه آهن کشور از نظر بار شامل حال اداره کل راه آهن شرق است و حق این مردم ‌است که در حوزه خدمات مسافری هم در همین خدمات ارائه گردد. به همین منظور و به جهت مطالبه مردم عزیز در خصوص قطار محلی مشهد_طبس نیز پیگیری ها در حال انجام است و البته این مهم ،نیازمند همراهی همه مسئولین می‌باشد .

وی اداره کل راه آهن شرق را در بهترین نقطه جغرافیایی غیرقابل نفوذ دشمن براساس ساختار پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: این شرایط موجب تقویت سرمایه گذاری شده و از طرفی به دلیل دوری از مراکز مشهد و بندرعباس؛ می‌تواند به همه‌ مراکز بعنوان یک مجموعه بین این فاصله های طولانی خدمات ارایه کند.

مهندس حکامی گفت:با برنامه ریزی های انجام شده و تلاش های صورت گرفته همکاران عزیزم علیرغم بعضی مشکلات، اما عملکرد اداره کل راه آهن شرق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

سرپرست این مجموعه بزرگ ریلی با تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد همدلی و کار و تلاش از همراهی و همکاری این اداره کل با کلیه سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل ریلی خبر داد و خاطرنشان ساخت: راه آهن شرق به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی و دسترسی به بزرگترین معادن سنگ آهن و زغالسنگ کشور دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است بنحوی که سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت ریلی بویژه در بخش خرید واگن و لکوموتیو با توجه به طرح های تشویقی که راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شرایط مطلوبی را برای سرمایه گذاران در این منطقه فراهم کرده است و در حال حاضر با چند شرکت در این خصوص در حال رایزنی هستم که با شرکت پرس و ویستا ریل پارس مذاکرات خوبی صورت گرفته است .

در این بازدید و نشست ۴ ساعته چگونگی پیگیری و تسریع اجرای طرح های صنایع جوار ریلی و ادامه فعالیتهای سرمایه گذاری در این حوزه و همچنین پیگیری اصلاح ورودی راه آهن در تماس با مهندس داعی مدیر کل راه و شهرسازی استان مطرح شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 9 =