اعلام آمادگی دانشگاه های معتبر برای تاسیس پژوهشکده زغال در طبس

فرماندار ویژه طبس گفت: در خصوص تاسیس پژهشکده زغال رایزنی هایی با دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه فردوسی مشهد داشتیم که برای راه اندازی آن اعلام آمادگی کردند.

به گزارش طبس نیوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس درنشست تخصصی فعالان صنایع و معادن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرستان طبس از بزرگترین شهرستان های کشور با جمعیت ۸۰ هزار نفر است و یکی از مشکلات ما خشکسالی است که تاثیر منفی در معیشت مردم، به خصوص برای کشاورزان ودامداران داشته که یکی از راه های برون رفت آن توجه به معادن وتوسعه فراوری مواد معدنی است.

طلائی مقدم با بیان اینکه باید به صنایع و معادن توجه ویژه صورت گیرد گفت: افزایش قیمت باعث افزایش سهم سرمایه گذاری و افزایش تقاضا در موضوع معدنی میشود.

وی گفت: شهرستان طبس باید به عنوان منطقه ویژه معدنی کشور مطرح شود، دراین زمینه طرح مطالعاتی آن را چند هفته است که شروع کردیم و پس از تصویب طرح در شورای برنامه ریزی استان قطعا وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی باید آن را تایید کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تاسیس دانشکده معدنی با موضوع زغالسنگ گفت: در این خصوص رایزنی هایی با دانشگاه های معتبر کشور از جمله دانشگاه فردوسی مشهد داشتیم که اعلام آمادگی کردند و تنها مشکل این طرح کمبود امکانات وتجهیزات آزمایشگاهی است که مساعدت شرکت زغالسنگ و شرکت ایمیدرو را میطلبد.

وی با اشاره به عوارض سهم دو درصد معادن گفت: یکی از مسایل دو درصد عوارض سهم عوارضی است که برای عمران و آبادانی شهرستان است که برای شهرستان های بافق و طبس مصوب شده است که در بافق به طور کامل پرداخت شده اما بخشی از سهم اعتبارات شهرستان طبس پرداخت نشده است.

فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: طرح جامع زغالسنگ کشور اتفاق مبارکی است که با محوریت طبس است.

وی به تامین مواد اولیه برای واحدهای فرآوری معادن به ویژه سهم زغال، پروده ۴ و کارخانه های کک، سیمان و کانسرام اشاره کرد و خواستار نگاه ویژه به آنها شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − هشت =