با پرداخت عوارض مشکل زیرساخت های منطقه حل میشود/ دستگاه MRI برای طبس خریداری شود

استاندار خراسان جنوبی بر پرداخت عوارض سهم معادن برای عمران و آبادانی و حل مشکل زیرساخت های منطقه تاکید کرد و امام جمعه طبس با توجه به معدنی بودن منطقه و خطرات آن خواستار خریداری دستگاه MRI شد.

به گزارش طبس نیوز، سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی در جلسه تخصصی فعالان صنعت و معدن که با حضور وزیر در طبس برگزار شد گفت: اظهارات بخش خصوصی را شنیدیم و این فرصت مغتنمی است برای من و همکارانم و همچنین مجموعه صنعت و معدن که مسائل مطرح شده را دنبال کنند.

وی افزود: شما در جریان هستید که برای تغییر قیمت زغال آقای نعمت زاده و همکارانشان چقدر تلاش کردند که بعد از یک سال و نیم به اینجا رسید و این کار ساده ای نیست با توجه به اینکه تصمیم گیری ها و مداخلات سازمان ها طوری است که به راحتی انجام نمیشود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: قطعا تصمیماتی که امشب و فردا گرفته شود زمانبر است ولی حتما با پیگیری ها و مساعدت های مجموعه صنعت و معدن به ثمر خواهد نشست.

وی اظهار داشت: در حوزه زیرساخت ها آن بخشی که ما باید پیگیری کنیم حتما تلاش خود را خواهیم کرد و بخشی از آن از طریق وزارتخانه ها باید دنبال شود به خصوص موضوع آب و برق که وزارت نیرو را باید پای کار بیاوریم و در جلسه هفته آینده که با این وزیر خواهیم داشت این مسئله را مطرح خواهیم کرد و بخش دیگری از مشکلات توسط خود صنعت و معدن باید پیگیری شود.

وی گفت: اگر موفق شویم عوارضی که از حقوق دولتی دریافت میشود هم به استانداری و هم به وزارت صنعت و معدن برگردد فک نکنم به این مباحث نیاز باشد و همه اینها حل شده بود و اگر این منابع بیاید زیرساخت های این منطقه هم توسعه پیدا خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم طرح جامعی داشته باشیم که طبس یک یادگار از دولت تدبیر و امید داشته باشد و سال های سال مردم از این ظرفیت استفاده کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه شهر طبس در این جلسه گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جهاد اکبر یاد کردند.

وی افزود: بنابراین تمام زیرساخت های ایجاد شده میتواند در جهت اقتصاد مقاومتی موثر باشد و نمونه آن زغالسنگ و فولاد کشور است که بسیار اهمیت دارند.

امام جمعه طبس بیان کرد: معادن کم نظیری که خداوند در شهرستان ما به ودیعه گزاشته از جمله فلورین و غیره همه وظیفه داریم از این زیرساخت ها به نحو احسن بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه طبس شهر انقلاب است گفت: زلزله طبس باعث شد موتور انقلاب شتاب پیدا کند و شخصیت های بزرگ کشور که اکنون مسئولیت های مهمی دارند به طبس بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ظرفیت های طبس ایجاب میکند که مسئولین نگاه ویژه ای به طبس داشته باشند.

امام جمعه طبس به موضوعات تاسیس پژوهشکده معدنی با توجه به وجود معادن زیاد طبس، مسئله دو درصد سهم معادن، طرح جامع زغالسنگ با محوریت طبس، احداث کارخانه فولاد در طبس، اشتغال و کمک به خرید دستگاه ام آر آی را درخواست و مورد تاکید قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهارده =