دو پزشک تقلبی در طبس دستگیر شدند/ طبابت در دفتر وکالت!

دو نفر که بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی و به عنوان پزشک طب سنتی در طبس طبابت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

طبس نیوز: دو نفر که بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی و به عنوان پزشک طب سنتی در طبس طبابت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، دو نفر که بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی و به عنوان پزشک طب سنتی در طبس طبابت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

جواد سهیلی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس، در گفت‌وگویی کوتاه این موضوع را تأیید کرد و اظهار داشت: دو نفر با مدرک تحصیلی دیپلم به عنوان پزشک طب سنتی، برای یک روز در طبس طبابت کرده‌اند.

یک مقام آگاه در نیروی انتظامی شهرستان طبس در این باره گفت: دو نفر اهل تهران بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی و بدون مجوز طبابت که در یکی از مجلات زرد نیز تبلیغ کرده بودند، به دعوت خانواده‌ای در طبس، به این شهر آمده و در دفتر وکالت یکی از وکلای طبسی، اقدام به طبابت با عنوان طب سنتی کردند.

وی ادامه داد: این دو نفر که در یکی از هتل‌های طبس اقامت داشتند، حتی به صورت سیار و کنار خیابان نیز مردم را ویزیت می‌کردند.

این مقام آگاه در نیروی انتظامی شهرستان طبس افزود: این دو نفر به همین روش در مجموع ۲۶ نفر را ویزیت و از هر نفر مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بابت دارو اخذ کردند، در حالی که دارویی نداشتند و به بیماران اعلام می‌کردند که دارو را بعداً برای‌شان ارسال خواهند کرد.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه این دو نفر، شاکی خصوصی نداشتند فعلاً تا انجام تحقیقات بیشتر آزاد شده‌اند.

یک مقام آگاه در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان طبس نیز در این باره به خبرنگار گلشن گفت: این موضوع به‌وسیله پلیس آگاهی، کشف و اقدام و پرونده‌ای نیز تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد، اما باتوجه به اینکه شبکه بهداشت و درمان و هیچ فرد دیگری حاضر به شکایت نشده، فعلاً این دو نفر تا تکمیل تحقیقات آزاد هستند؛ باتوجه به اینکه موضوع مربوط به این پرونده تخصصی است، در ادامه تحقیقات از شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس نیز درخواست اعلام نظر خواهد شد.

وی اضافه کرد: این دو نفر اقرار کرده‌اند که ۲۱ نفر را در طبس ویزیت کرده، اما از هیچ یک وجهی دریافت نکرده‌اند.

این مقام آگاه در دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان طبس یادآور شد: علاوه بر این مورد مشابه دیگری نیز در اواخر سال گذشته در طبس وجود داشته است، به طوری که گزارشی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس دریافت شد مبنی بر این که فردی بدون مجوز در طبس مبادرت به حجامت می‌کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این اقدام مغایر با قانون و به عنوان دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شد، فرد دستگیر و تفهیم اتهام شد، اما دادسرا براساس اختیارات قانونی خود قرار تعلیق تعقیب صادر کرد و هم‌اکنون این فرد آزاد است و مقرر شده که اگر این فرد مجدداً اقدام به حجامت کند، علاوه بر جرم بعدی، به این جرم وی هم رسیدگی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =