مناسب‌سازی در طبس رضایت‌بخش نیست

رئیس بهزیستی شهرستان طبس گفت: متاسفانه تاکنون در زمینه مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی برای معلولان در این شهرستان اقدام چندانی صورت نگرفته است.

طبس نیوز: رئیس بهزیستی شهرستان طبس گفت: متاسفانه تاکنون در زمینه مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی برای معلولان در این شهرستان اقدام چندانی صورت نگرفته است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، رئیس بهزیستی شهرستان طبس در جلسه کارگروه مناسب‌سازی شهرستان طبس اظهار کرد:باید اقدامات لازم و فرهنگ مناسب‌سازی در رابطه با عبور و مرور معلولین در شهرستان در تمام ابعاد انجام شود.

وحیدرضا گازرانی با تاکید بر اینکه مشکلات شهری معلولین در این زمینه مرتفع شود؛ تصریح کرد: تاکنون متاسفانه اقدامات چندانی در این زمینه صورت نگرفته و حتی با توجه به نوسازی بعضی نهادها و بانک‌ها به این امر هیچ گونه توجهی نشده است.

وی افزود: در کشورهای دیگر این بستر به صورت گسترده فرهنگ‌سازی شده است و یکی از اقدامات اولیه در کلیه کارها قرار داده‌اند.

وی بیان داشت: در سامانه شهرسازی از جمله پیاده‌روها، وسایط نقلیه عمومی ضعف وجود دارد و باید در این خصوص اقدامات جدی‌تر و موثری برداشت.

محمد نصیری معاون فرماندار ویژه طبس نیز بیان کرد: یکی از مشکلات اجرایی نشدن طرح‌های شهری جهت معلولین نبود اعتبارات کافی در این زمینه و عدم نظارت در هنگام ساخت و نوسازی دستگاه‌های مربوطه در جهت اجرای قانون مناسب‌سازی برای معلولین است.

وی همچنین از تشکیل کمیته فنی در جهت گزارش‌های لازم از بازدیدهای دوره‌ای از مکان‌های عمومی و ساختمان‌های دولتی در جهت انجام هرچه بهتر در این زمینه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =