نگاه پیمانکاری به بسیج سازندگی اشتباه است

مسئول سازمان بسیج سازندگی شهرستان طبس گفت: بسیج سازندگی دنبال سود و انتفاع نیست. پروژه‌هایی که گرفته می‌شود فقط با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم است ولی متاسفانه برخی از مسئولین بسیج سازندگی را با یک پیمانکار مقایسه می‌کنند که این بدترین دیدی است که می‌تواند وجود داشته باشد.

طبس نیوز: مسئول سازمان بسیج سازندگی شهرستان طبس گفت: بسیج سازندگی دنبال سود و انتفاع نیست. پروژه‌هایی که گرفته می‌شود فقط با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم است ولی متاسفانه برخی از مسئولین بسیج سازندگی را با یک پیمانکار مقایسه می‌کنند که این بدترین دیدی است که می‌تواند وجود داشته باشد.

سروان مهندس حسین حاجی‌زاده، مسئول سازمان بسیج سازندگی شهرستان طبس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس نیوز ابراز داشت: هدف اصلی اردوی جهادی، خودسازی خود افراد است که به فرمایش مقام معظم رهبری این‌ها به عنوان سفیر کار و تلاش و مقاومت به یک منطقه وارد می‌شوند و الگو‌سازی می‌کنند.

وی به اقدامات سال گذشته این سازمان اشاره کرد و گفت: سال گذشته اردوهای جهادی ۱۲ روزه دانشجویی، اردوهای جهادی ۷ روزه کمک به سازندگی و محرومیت زدایی جوانان و بسیجیان به تعداد ۱۲۸ نفر، اردوهای جهادی بسیج طلاب و فرهنگیان به تعداد ۲۲ نفر در قالب دو اردوی ۷ روزه، تعداد ۱۷۷ حلقه اردوی جهادی یک روزه، محرومیت زدایی و خدمات‌رسانی یک روزه بسیج اقشار به تعداد ۳۵۵۴ نفر، بکارگیری دانش‌آموزان در عرصه‌های مرمت‌سازی و بهسازی مدارس به تعداد ۷۰۰ نفر در قالب اردوهای ۱۰ روزه در ۲۲ واحد آموزشی، اعزام تیم‌های بهداشتی درمانی به روستاها و مناطق محروم به تعداد ۴ تیم، ارائه ویزیت رایگان به نیازمندان در مراکز درمانی توسط بسیج جامعه پزشکی، مشارکت با جهاد کشاورزی در عرصه‌های آن وزارتخانه و سایر عرصه‌های مرتبط با منابع طبیعی و کشاورزی در قالب اردوی ۱۰ روزه به تعداد ۱۶۹ نفر، راه‌اندازی ۲۸ مورد کارگاه در عرصه اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است.

مهندس حاجی‌زاده به عرصه‌هایی که بسیج سازندگی در سال گذشته ورود کرده است اشاره کرد و ادامه داد: تولید ورمی کومپوست(کود ارگانیک) در قالب ۱۴ کارگاه، پرورش زنبور عسل به تعداد یک کارگاه، پرورش قارچ خوراکی در قالب ۲ کارگاه، پرورش ماهی ۸ کارگاه، راه‌اندازی مرکز پرورش مرغ بومی به تعداد ۲ کارگاه و پرورش شترمرغ یک کارگاه برای کمک به اشتغال ایجاد کرده است.

وی افزود: این کارگاه‌ها در شهرهای طبس، عشق‌آباد و دیهوک، روستاهای کریت، دهنو، اصفهک، خیرآباد، اسفندیار، عنایتیه، الله‌آباد، میان‌آباد و خسرو‌آباد تشکیل شده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان طبس به برنامه‌های سال جاری این سازمان اشاره کرد و ابراز داشت: برنامه‌های امسال و رویکرد سازمان با توجه به منویات مقام معظم رهبری به سمت تولید و اشتغال و محرومیت‌زدایی و همچنین فرهنگ و اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: از برنامه‌های امسال ایجاد شبکه طرح بسیج همگام با کشاورز می‌باشد، مهندسین بسیج کشاورزی زیر نظر بسیج سازندگی با محوریت پایگاه‌های مقاومت بسیج در مراحل مختلف کشاورزی در مناطق محروم به صورت علمی و کارشناسی با همکاری خود کشاورزان و کشاورزان نمونه کمک می‌کنند تا بتوانند برای ارتقای سطح برداشت محصولات کشاورزی در واحد سطح تولید بهره‌برداری بیشتری از زمین خود داشته باشند.

حاجی‌زاده بیان داشت: اعزام ۲۵ تیم بهداشتی درمانی به مناطق محروم در دستور کار است که در سه ماهه اول سال ۹۳ به مناسبت‌های مختلف از جمله سوم خرداد و پنجم اردیبهشت ۱۰ تیم اعزام شدند و ۴۵۰ مرد و ۶۵۰ زن به صورت رایگان ویزیت شدند.

وی از دیگر برنامه‌های سال ۹۳ این سازمان را اردوهای یک روزه حلقه‌های صالحین برشمرد و گفت: اردوهای یک روزه حلقه‌های صالحین با هدف خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، تولید و اشتغال به تعداد ۳ هزار نفر روز که به لطف خدا با گذشت کمتر از سه ماه از سال ۲ هزار و ۲۰۰ نفر روز اجرایی شده است.

وی افزود: اردوهای جهادی ۷ روزه محلات به تعداد ۶۰ نفر می‌باشد که تاکنون حدودا ۱۵ نفر به روستاهای دشتغران و ده‌محمد اعزام شده‌اند.

مهندس حاجی‌زاده خاطر نشان کرد: مرمت و بهسازی مدارس با اردوهای ۱۰ روزه به تعداد ۵۵۰ نفر از دیگر برنامه‌های امسال می‌باشد. ۳۵ مدرسه در سطح کل شهرستان مشخص شده که ۲۴ مدرسه در طبس و دیهوک و همچنین ۱۱ مدرسه در بخش عشق‌آباد است. اردوهای دانشجویی استان از ۳۰ خرداد ماه مهمان ما خواهند بود و در روستاهای دهنو و عرب‌آباد در محرومیت‌زدایی و خدمت به روستا فعالیت خواهند کرد.

وی به موضوع اقتصاد مقاومتی در سال جاری اشاره و تاکید کرد: برای خانواده‌های محروم و کم‌درآمد به‌ویژه برای سرپرستان خانوار با ایجاد مشاغل خانگی، پرورش ماکیان و صنایع تبدیلی همچون سال گذشته با ایجاد کارگاه‌ها و دادن تسهیلات، راهنمایی و آموزش، به ایجاد اشتغال در این خانواده‌ها کمک خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان طبس گفت: کلاس‌های طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و فوق برنامه شامل کلاس‌‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و فنی‌حرفه‌ای که این کلاس‌ها در هر بخش شامل چندین زیرشاخه آموزشی می‌باشد برگزار خواهد شد.

وی به برخی از این کلاسهای آموزشی اشاره کرد و گفت: کلاس‌های امداد و نجات، خودمراقبتی بانوان، آموزش و اندازه‌گیری فشار خون، کارگاه سلامت، آمادگی جسمانی، کلاس‌های تقویتی آموزشی، آموزش سبک صحیح زندگی، مشاوره خانواده و آموزش سلامت توسط مربیانی که تحت عنوان مربیان سلامت در حوزه های مقاومت آموزش بسیج با همکاری شبکه بهداشت درمان شهرستان و همچنین بسیج سازندگی که در طرحی سه ساله از قبل آموزش دیده‌اند انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: امسال خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی به ۷۳ روستای شهرستان طبس را در دستور کار داریم که یکی از موارد آن آب‌رسانی به مناطق محروم، تکمیل مساجد و احداث و تکمیل ۷ خانه عالم است.

سروان حاجی‌زاده در پایان گفت: بسیج سازندگی دنبال سود و انتفاع نیست. پروژه‌هایی که گرفته می‌شود فقط با هدف خدمت‌رسانی به مناطق محروم است ولی متاسفانه برخی از مسئولین بسیج سازندگی را با یک پیمانکار مقایسه می‌کنند که این بدترین دیدی است که می‌تواند وجود داشته باشد.

وی افزود: بسیج سازندگی هر جایی وارد شده شکستی در کار نبوده جز مخالفت. از مسئولین درخواست داریم اگر بتوانند این روند را تسهیل کنند، تسهیل هم نکنند سنگ اندازی نکنند. ما نیروی مجانی به مناطق اعزام می‌کنیم اما آن‌ها مخالفند با اینکه گاهی هیچ هزینه‌ای برایشان ندارد.

3 دیدگاه دربارهٔ «نگاه پیمانکاری به بسیج سازندگی اشتباه است;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 1 =