کشته شدن کارگر معدن نگین یک اتفاق بود

کشته شدن کارگر معدن نگین یک اتفاق بود

ایلنا: سرپرست معدن زغال سنگ نگین طبس با تایید کشته شدن یکی از کارگران این معدن در خصوص علت کشته شدن عظیم برزگر گفت: این حادثه در تاریخ چهارم اردیبهشت بر اثر لرزه و ناپیوستگی‌هایی که در شکافهای سنگی داخل تونل ایجاد شده بود رخ داد و باعث کشته شدن یکی از کارگران در زیر آوار شد.

محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، علت لرزه و ناپیوستگی‌هایی که در شکاف‌های سنگی تونل رخ داده را وجود نم و رطوبت و فشار ناشی از خاک در سقف تونل دانست و افزود: این عوامل باعث فشار سنگینی بر تیر آهن‌های نگهدارنده سقف تونل و ریزش بلوک سنگی شد که به کشته شدن عظیم برزگر انجامید.

سرپرست معدن زغال سنگ نگین طبس با تاکید بر اینکه هر روز تجهیزات ایمنی این معدن مورد بازرسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: حتی در روز این حادثه‌ نیز بازرسان و کار‌شناسان ایمنی، از امنیت تونل اعتماد کسب کرده بودند.

این پیمانکار نیروی انسانی از افرادی که علت حادثه را فقدان ایمنی کار و سوءمدیریت عنوان می‌کنند انتقاد کرد و گفت: به نظر من تمامی نکات ایمنی در این کارگاه رعایت شده و این حادثه فقط یک اتفاق بوده است.

قاسمی با بیان اینکه اگر قرار باشد با عنوان کردن بعضی مسائل جلوی تولید معدن گرفته شود، تولید معادن کشور متوقف می‌شود، عنوان کرد: این حادثه یک اتفاق بود و خطر همیشه در کمین کارگران معدن است.

لازم به یادآوری است که چهار روز بعد از ریزش معدن و کشته شدن عظیم برزگر، کارگر دیگر بر اثر حادثه مشابهی به نام محمد قربانی مجروح شده است که اینک در بیمارستان سید مصطفی خمینی یزد بستری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =