فقدان ایمنی کار عامل حادثه

فقدان ایمنی کار عامل حادثه

ایلنا: یک فعال کارگری در طبس گفت: حادثه ریزش معدن و کشته شدن یک کارگر که دیروز – دو شنبه – در رسانه‌ها منتشر شد، در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه رخ داده است.

غلام رضا محمدی انتشار خبر کشته و مجروح شدن دو کارگر در معدن نگین طبس پس از هفت روز را نشانه‌ای از مظلومیت کارگران معدن دانست و درباره علت حادثه اظهار کرد: واحد تولیدی و معدنی زغال سنگ طبس با بیش از ۴۵۰ کارگر به جهت عدم رعایت ایمنی کافی در روز چهارم اردیبهشت ماه سال ۹۱ دچار ریزش شده که در این حادثه یکی از کارگران به نام عظیم برزگر کشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر طبس ادامه داد: در حادثه مشابه‌ای که در معدن شماره دو همین معدن چهار روز بعد از آن حادثه در هشتم اردیبهشت‌ماه رخ داد، کارگر دیگری به نام محمد قربانی مجروح شده است.

محمدی علت وقوع حادثه را فقدان ایمنی کار در معادن بلحاظ سخت‌افزاری و عامل انسانی عنوان کرد و در تشریح نقش عامل انسانی در چنین حوادثی گفت: کارگران در این معادن با ۱۸ ساعت کار مداوم تمرکز خود را از دست داده و نمی‌توانند توجه کافی به پیرامون خود و رعایت نکات ایمنی کار را داشته باشند.

او با اشاره به اینکه غالبا از کارگران معادن کاری بیش از ظرفیت انسانی‌شان خواسته می‌شود، اظهار کرد: کارگران با فشارهای روانی و جسمی که در اعماق زمین به آنان وارد می‌شود تمرکز خود را از دست می‌دهند و نبود امکانات سخت‌افزاری در معادن نیز به کمک این عامل سبب رخداد چنین حوادثی می‌شود.

این فعال کارگری در خاتمه با انتقاد از بازرسی کار در واحدهای معدنی طبس گفت: وجود نظارت مستمر و مداوم از معادن که در قانون نیز تصریح و تاکید شده است مانع چنین اتفاقات تلخی خواهد شد.

گفتنی است این معدن در ۸۵ کیلومتری شهر طبس در منطقه پروده واقع شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =