پیش از وقوع حادثه هشدار داده بودیم

پیش از وقوع حادثه هشدار داده بودیم

ایلنا: کارگری در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه بر اثر ریزش تونل شماره دو معدن نگین طبس مجروح شده بود، گفت: با وجود اینکه به سرپرست خود از وجود یک سنگ صابونی هشدار داده بودیم متاسفانه سرپرست مربوطه به هشدارهای ما توجهی نکرد و بعد از مدتی با ریزش معدن با مدفون شدن در زیر خروار‌ها خاک و سنگ از ناحیه پا و لگن دچار شکستگی شده‌ام.

محمد قربانی که از بیمارستان مصطفی خمینی طبس با خبرنگار ایلنا گفتگو می‌کرد، درباره روز حادثه گفت: این حادثه روز جمعه هشتم اردیبهشت در معدن شماره دو نگین طبس اتفاق افتاد که در آن روز من با یکی از همکاران خود در تونل مشغول کار بودم.

او ادامه داد: باوجود اینکه سنگ و گسل بوجود آمده باید کنده و از جا درآورده می‌شد اما متاسفانه سرپرستمان اجازه پایین آوردن گسل و سنگ را به ما نداد و برای نگه داشتن سنگ و گسل، از تیرکهای چوبی استفاده کردیم که به جهت سنگینی بیش از حد بلوک سنگی، تیرکهای چوبی تحمل این وزن را نداشته و ناگهان سنگ بزرگ از جا کنده شد و بر روی من افتاد.

او علت حادثه را بی‌احتیاطی مسئولان فنی تونل عنوان کرد و گفت: بی‌تجربگی مسئولان تونل و اینکه مرتبا از یک قسمت به قسمت دیگری انتقال می‌یابند عامل این حادثه شده است.

قربانی گفت: به دلیل ترس کارگران از اخراج به خاطر قرادادهای سه ماهه‌ کاری، کارفرمایان از کارگران در شیفت‌های اجباری کار و تولید بیشتر می‌خواهند.

او با تاکید بر این مطلب که نبود امنیت شغلی و کار زیاد باعث افزایش حوادث شغلی برای کارگران معدن شده است، گفت: متاسفانه چهار روز قبل از آنکه دچار حادثه شوم، کارگر دیگری در معدن شماره دو نگین بر اثر حادثه‌ی مشابهی فوت کرد.

قربانی علت کشته شدن همکارش را نیز به نقل از سایر کارگران هم‌شیفت عظیم برزگر، رعایت نشدن مسائل ایمنی در زیرساخت‌های تونل عنوان کرد.

او با بیان اینکه بازرسان کار هر چند ماه یکبار جهت سرکشی این معادن حضور می‌یابند گفت: به علت دوری فاصله معادن و سایر کارگا‌ها از مرکز شهر و کمبود تعداد بازرسان کار، امکان بازرسی دقیق و مستمر در زمان‌های کوتاه‌تر امکان پذیر نیست.

این کارگر مصدوم در پایان اظهار کرد: هم اکنون در تنها بیمارستان شهرستان (بیمارستان سید مصطفی خمینی) بستری هستم که تا پایان امروز به بیمارستان مجهزتری در یزد اعزام می‌شوم.

لازم به یادآوری است که پیش از این سرپرست و پیمانکار نیروی انسانی این معدن با تاکید بر اینکه هر روز تجهیزات ایمنی این معدن مورد بازرسی قرار می‌گیرد، به خبرنگار ایلنا گفته بود: حتی در روز این حادثه‌ نیز بازرسان و کار‌شناسان ایمنی، از امنیت تونل اعتماد کسب کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 15 =