کارگر قطع نخاعی طبسی: کارفرما پس از دریافت رضایت، دیگر سراغی از من نگرفت

کارگر قطع نخاعی طبسی: کارفرما پس از دریافت رضایت، دیگر سراغی از من نگرفت

کارگر قطع نخاعی یکی از شرکت‌های معدنی شهرستان طبس که شش سال از گردن به پایین دچار معلولیت شده است، ضمن گله از مسئولان می‌گوید: کارفرمای معدن پس از دریافت رضایت، دیگر از من سراغی نگرفت و مسئولان نیز کار خاصی انجام ندادند.

“غلامرضا غلامی” جوان ۳۰ ساله‌ای که دو ماه بعد از شروع کار خود در یکی از معادن طبس دچار سانحه شده و توانایی حرکتی خود را از دست داده است در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد – به شرح این حادثه می‌پردازد: “فروردین سال ۱۳۸۵ بود که در این شرکت معدنی مشغول به کار شدم. متاسفانه مسئولان معدن در بدو ورود، هیچگونه دوره آموزشی برگزار نکرده و یا اطلاعات ایمنی در خصوص معدن ارائه نکردند.”

وی ادامه می‌دهد: “حدوداً دو ماه از شروع به کارم گذشته بود، یک روز در پایان شیفت کاری در حال خارج شدن از داخل تونل محل کارم بودم که کار دیگری به من ارجاع شد. در هنگام برگشت به داخل تونل واگن از ریل خارج شد و از پشت به گردنم برخورد کرد؛ در ابتدا من را به بیمارستان طبس منتقل کردند و بعد نیز برای درمان به یزد و سپس به تهران اعزام شدم ولی از گردن به پایین، قطع نخاع و کاملاً معلول شدم.”

غلامی می‌گوید: “در ابتدا، مسئولان معدن پیگیر موضوع بودند ولی بعد از دریافت رضایت، دیگر سراغی از من نگرفتند و مسئولان شهرستان نیز کار خاصی انجام ندادند.”

وی ضمن گلایه از اداره بهزیستی و مسئولان معدنی که در آن شاغل بوده است، اظهار می‌کند: “مسئولان بهزیستی به من سر نمی‌زنند و پس از گذشت شش سال، مسئولان معدن حتی با یک تماس تلفنی هم جویای حالم نشده‌اند.”

غلامی با اشاره به معلولیت خود و کهولت سن پدر و مادرش از مسئولان شهرستان خواست به مشکلات و نیازمندی‌های وی رسیدگی کنند.

“علی محمدی” قائم مقام خانه کارگر طبس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه یزد درباره علل بروز حوادث این‌ چنینی در معادن طبس، خاطرنشان می‌کند: معدن، حادثه ساز است و ایمنی در آن درست و کامل نیست. تنها در شرکت معدنی مذکور در ۱۰ سال گذشته، چهار نفر در اثر حوادث کشته شده‌اند و اخیر نیز در یکی دیگر از شرکت‌های معدنی شهرستان، یک نفر در اثر سانحه کشته شده است که علل تمام آنها نیز نبود ایمنی کافی بوده است.

قائم مقام خانه کارگر طبس می‌گوید: محدوده کارگاه‌های معدنی در این شهرستان وسعت زیادی دارد و از سویی در بخش بازرسی، کمبود نیرو وجود دارد. همین امر سبب شده است بازرسی‌های اداره کار نتوانند پاسخگو باشند.

وی عنوان می‌کند: ساعت کار در معادن شش ساعت است ولی برخی از کارگران به صورت دو شیفت و ۱۲ ساعت متوالی کار می‌کنند که همین موضوع باعث کم شدن توجه و تمرکز آنها در حین کار می‌شود.

محمدی با اشاره به ضعف آموزش موارد ایمنی برای کارگران معدنی در این شهرستان، خاطرنشان می‌کند: خانه کارگر برای همکاری با مسئولان مربوطه در این زمینه آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنای منطقه یزد، اخیرا برخی مسئولان شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر از این کارگر سانحه دیده عیادت کردند.

دیدگاهی در “کارگر قطع نخاعی طبسی: کارفرما پس از دریافت رضایت، دیگر سراغی از من نگرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =