بیمه اماکن مسکونی طبس به پایان رسید

فرمانداری شهرستان طبس از ابتدای سال ۸۹، تمام اماکن مسکونی شهرستان طبس را به مدت سه سال در مقابل حوادث غیرمترقبه بیمه کرد که این بیمه در پایان سال ۹۱ تمام شده و لازم است در راستای تمدید آن پیگیری شود.

طبس نیوز: فرمانداری شهرستان طبس از ابتدای سال ۸۹، تمام اماکن مسکونی شهرستان طبس را به مدت سه سال در مقابل حوادث غیرمترقبه بیمه کرد که این بیمه در پایان سال ۹۱ تمام شده و لازم است در راستای تمدید آن پیگیری شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، وقوع زمین‌لرزه در استان بوشهر که به عنوان منطقه‌ای با احتمال کم وقوع زمین‌لرزه محسوب می‌شود، می‌تواند زنگ خطری برای طبس باشد.

شهرستان طبس در پهنه مناطق پرخطر حوادث طبیعی به‌ویژه زمین‌لرزه، طوفان، صاعقه و خشکسالی قرار دارد و هر زمین‌لرزه‌ای که در هر نقطه‌ای از کشور اتفاق می‌افتد، اعلام هشداری برای طبس مبنی بر ضرورت پیشگیری و آمادگی قبل از وقوع حوادث احتمالی است.

وسعت زیاد شهرستان طبس نیاز به اندیشیدن تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه جدی از جمله آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی دارد تا به این طریق از خسارت وقوع حوادث احتمالی به‌ویژه زمین‌لرزه کاسته شود.

البته انجام اقدامات مطلوبی از قبیل نظارت‌های نظام مهندسی ساختمان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری‌ها به‌منظور استاندارد و مقاوم‌سازی ساخت و سازها، و رعایت مسائل فنی و بکار بردن مصالح مناسب، بر کسی پوشیده نیست، اما این به منزله نداشتن خسارت و تخریب در هنگام وقوع حوادث احتمالی نیست و بر این اساس باید همواره تلاش برای کاهش خطرپذیری حوادث غیرقابل پیش‌بینی از سوی مردم و به‌ویژه مسئولان با جدیت ادامه یابد.

ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه شهرستان طبس طی سال‌های گذشته اقدامات مؤثری مانند ساخت سالن چندمنظوره بحران، هدایت و مدیریت سیلاب‌ها و آب‌های سطحی، افزایش تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز، و مساعدت برای پرداخت تسهیلات به خسارت‌دیدگان ناشی از پدیده‌های طبیعی به‌ویژه در بخش کشاورزی و دامپروری انجام داده که جای تقدیر دارد.

علاوه بر این روابط عمومی فرمانداری شهرستان طبس با انتشار خبری بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این فرمانداری اعلام کرده بود که تمام اماکن مسکونی شهرستان طبس به مدت سه سال و از ۲۹ اسفند ۸۸ تا ۲۹ اسفند ۹۱ در مقابل حوادث آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، طوفان، سیل و خسارات ناشی از برف و باران، تا سقف ۶۰ میلیون ریال، از سوی ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه شهرستان طبس بیمه شده است.

اکنون با پایان یافتن اعتبار بیمه اماکن مسکونی شهرستان طبس، از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود تا نسبت به تمدید بیمه حوادث و سوانح و لحاظ کردن بیمه زلزله با مشارکت مردم، ارتقاء ستاد بحران شهرستان طبس و راه‌اندازی پایگاه امداد هوایی با توجه به بالا بودن سوانح جاده‌ای در این شهرستان پیگیری و اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + دوازده =