شکارچیان متواری سرانجام در طبس دستگیر شدند/ کشف ۸ قطعه هوبره

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: سه شکارچی سابقه‌دار که اقدام به زنده‌گیری هشت قطعه پرنده در معرض خطر انقراض «هوبره» کرده و پیش‌تر بارها از دست مأموران محیط زیست گریخته بودند، طی عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

طبس نیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس گفت: سه شکارچی سابقه‌دار که اقدام به زنده‌گیری هشت قطعه پرنده در معرض خطر انقراض «هوبره» کرده و پیش‌تر بارها از دست مأموران محیط زیست گریخته بودند، طی عملیاتی با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، اسدالله حاتمی اظهار داشت: سه شکارچی متخلف از شهرهای بوشهر و سرایان که اقدام به زنده‌گیری هشت قطعه پرنده‌ی هوبره کرده بودند، سرانجام امروز طی عملیاتی در طبس با همکاری مأموران مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی دستگیر شدند.

هوبره

وی ادامه داد: شکارچیان دستگیر شده دارای سوابق متعدد هستند که پیش از این بارها از دست مأموران محیط زیست گریخته بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس بیان کرد: دستگیرشدگان هم‌اکنون در بازداشت هستند و فردا با تشکیل پرونده راهی دادگاه می‌شوند.

وی یادآور شد: هوبره پرنده‌ای تحت حمایت و در معرض خطر انقراض است که شکار هر قطعه از آن حداقل ۲۰ میلیون ریال جریمه دارد که در ماجرای اخیر نیز ۸ قطعه پرنده هوبره به‌صورت زنده از شکارچیان کشف شده است.

حاتمی اضافه کرد: با توجه به اینکه این هوبره‌ها به‌وسیله تله زنده‌گیری شده‌اند هم‌اکنون دچار آسیب‌اند، ضمن اینکه شاه‌پرهای بال هوبره‌های مکشوفه نیز چیده شده و همچنین برای مدت طولانی در داخل کیسه‌ی سربسته حمل شده‌اند که بر این اساس این پرنده‌ها فعلاً قابل رهاسازی در طبیعت نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 12 =