تقاضای بالا و عرضه پایین محصولات کشاورزی مشکلاتی را ایجاد کرده‌ است

امام جمعه طبس گفت: در جامعه امروزی به دلیل تقاضای بالای مردم و عرضه پایین محصولات کشاورزی مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد شده است.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: در جامعه امروزی به دلیل تقاضای بالای مردم و عرضه پایین محصولات کشاورزی مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم پیش از ظهر شنبه در دیدار با مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی طبس اظهار کرد: کشاورزی به عنوان یکی از منابع اصلی تغذیه انسان، محور محسوب می شود و برای رسیدن به این امر مهم به عزم ملی و وحدت بیشتری در جامعه نیاز است.

وی به جایگاه ویژه کشاورزی در دین مبین اسلام و در بیان ائمه اطهار و امامان معصوم اشاره کرد و گفت: دین اسلام و تمامی بزرگان دینی، به کشاورزی اهمیت فراوانی داده و برای آن ارزش بالایی قائل هستند.

حجت الاسلام مهاجریان با معرفی هفته جهاد کشاورزی به عنوان هفته خدمت، تلاش و مجاهدت افزود: در چند دهه اخیر کشور ایران در بخش‌های مختلف علمی، پزشکی،‌ هسته ای و به ویژه بخش کشاورزی گام های بلندی برداشته که نتیجه فکر و تلاش فرزندان و کارشناسان این کشور است.

وی با اشاره به تولیدات بخش کشاورزی و دامی اظهار داشت: در جامعه امروزی به دلیل تقاضای بالای مردم و عرضه پائین محصولات کشاورزی مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمده که خشکسالی های شانزده ساله اخیر این مشکلات را دوچندان کرده است.

حجت الاسلام مهاجریان تصریح کرد: برای مقابله با کمبود محصولات کشاورزی باید همگام با شعار امسال، جهاد کشاورزی با محوریت تولید ملی و توسعه زیربخش‌ها اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته امام جمعه طبس کشاورزی در مناطق کویری به ویژه شهرستان طبس علیرغم شرایط آب و هوای گرم و خشک همراه با شوری آب و خاک نتیجه خلاقیت و ابتکار کشاورزان سختکوش این منطقه است که با نخلستان های سربه فلک کشیده خود کمربند سبزی را ایجاد کردند که شهر طبس را مانند نگینی در برگرفته است.

۸۵ پروژه جهادکشاورزی در طبس بهره برداری می شود

مدیر جهاد کشاورزی طبس نیز گفت: توسعه و توجه به بخش کشاورزی از زمینه های حمایت از تولید ملی است و برای تحقق پیام مقام معظم رهبری در این بخش باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

اسدی با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های جهاد کشاورزی طبس در یک سال اخیر افزود: به مناسبت این هفته بهره‌برداری رسمی از ۸۵ پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی طبس آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برای این تعداد پروژه در مجموع ۳۳ میلیارد و ۳۰۶ میلیون ریال هزینه شده است.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس افزود: یک هزار و ۳۹ خانوار با جمعیت دو هزار و۵۲۴ نفر از مزایای حاصل از افتتاح این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم در طبس راه‌اندازی مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه است که بابت آن سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده و علاوه بر این استخر دو منظوره، پرواربندی شتر، باغ و لوله‌گذاری از دیگر این پروژه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =