واکسیناسیون بیش از ۱۶۱ هزار راس دام علیه بیماری‌های دامی در طبس

رئیس شبکه دامپزشکی طبس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۱۶۱ هزار و ۷۰۷ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‏‌های دامی و بیماری‎های مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

طبس نیوز: رئیس شبکه دامپزشکی طبس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۱۶۱ هزار و ۷۰۷ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری‏‌های دامی و بیماری‎های مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجلال هادیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اظهار داشت: از آغاز سال جاری تاکنون ۹۷ هزار و ۳۸۰ راس گوسفند و بز علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

وی با بیان این‌که برای برخی از بیماری‎ها عملیات مراقبت فعال انجام می‎شود، تصریح کرد: شاربن در طبس از بیماری‎هایی است که با مراقبت فعال و غیرفعال ردیابی می‌شود.

۲۹ هزار دام سبک علیه بروسلوز واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی طبس بروسلوز را یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دانست و اذعان داشت: این بیماری به صورت حاد یا مزمن عارض شده و سبب گرفتاری دستگاه تناسلی ادراری در حیوانات می‌شود.

هادیان با بیان اینکه از امسال تاکنون ۲۹ هزار و ۳۸۹ راس گوسفند و بز علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند، ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار و ۴۵۹ راس بره و بزغاله توسط دامپزشکی طبس نیز علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی بیماری هاری را از دیگر بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام اعلام کرد و متذکر شد: تعداد ۱۵۶ قلاده سگ از آغاز سال جاری تاکنون بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی طبس افزود: در این مدت ۳۱۹ راس گاو و گوساله برای پیشگیری از بیماری سل آزمایش شدند.

هادیان خاطرنشان کرد: تعداد ۲۳۲ راس گاو و گوساله برای تشخیص و پیشگیری از بیماری بروسلوز از آغاز امسال تاکنون خون‌گیری شد‌ه‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =