امسال ۴۰۰ تشکل کارگری در یزد فعالیت خواهند کرد

امسال 400 تشکل کارگری در یزد فعالیت خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امرالله فلاح‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به هفته کارگر از پنجم تا دوازدهم اردیبهشت و گرامیداشت این ایام اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های متعددی از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار خواهد شد.

وی گلباران مقبره شهید صدوقی، بازدید از چند واحد تولیدی موفق، اعزام کارگران نمونه استان یزد برای دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار تشکل‌های کارگری با امام جمعه یزد، حضور کارگران در برنامه دوچرخه‌سواری، حضور گسترده کارگران در نماز جمعه، برگزاری نشست سه‌جانبه دولت، کارگر و کارفرما و … را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

فلاح‌زاده با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های کار، تعاون و رفاه عنوان کرد: پس از ادغام وزارتخانه‌ها نیازمند همراهی و همکاری هستیم تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان یزد تاکنون ۳۸۸ شرکت تعاونی با بیش از ۴ میلیارد تومان سرمایه تشکیل شده است.

فلاح‌زاده عنوان کرد: تاکنون ۱۰ شرکت تعاونی فراگیر نیز در استان یزد و در شهرستان‌های یزد، ابرکوه و طبس تشکیل شده که اعضای این تعاونی‌ها از سه دهک پایین جامعه هستند.

وی یادآور شد: این اداره کل در سال گذشته تعهد ایجاد ۳۷هزار و ۳۸۰ شغل را داشت که شرایط اشتغال ۳۳هزار و ۳۰۴ نفر فراهم شد.

فلاح‌زاده با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی در استان یزد عنوان کرد: تاکنون مجوز ۱۰ هزار و ۴۱۴ شغل خانگی در استان یزد ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۸هزار و ۸۱۰ طرح به بانک معرفی شده و مبلغ ۱۱۳ هزار و ۵۹۱ میلیون ریال به این طرح‌ها، تسهیلات پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به پیگیری اجرای مشاغل سخت و زیان‌آور عنوان کرد: بالغ بر ۱۱هزار درخواست مورد بررسی قرار گرفت و بالغ بر ۹هزار پرونده بررسی شد و بالغ بر ۸ هزار نفر حکم بازنشستگی خود را با استفاده از قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور دریافت کردند.

فلاح‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت تشکل‌های کارگری در استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸۳ تشکل کارگری در استان یزد تشکیل شده که بنا داریم این تشکل‌ها را در سال جاری به ۴۰۰ مورد برسانیم.

وی با اشاره به شکایت کارگران و کارفرمایان بر اساس قوانین کار عنوان کرد: برای رسیدگی به دادخواست‌های شاکیان ۱۳ هیئت تشخیص و پنج هیئت حل اختلاف در استان یزد فعالیت می‌کنند که در سال گذشته ۳هزار و ۲۲ درخواست به مراجع حل اختلاف واصل شد و ۳هزار و ۴۰۲ رای صادر شد.

فلاح‌زاده زمان رسیدگی به این شکایات در مراجع حل اختلاف را ۲۵ روز اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین یادآور شد: زیرساخت بن کارت خرید به مبلغ ۱.۵ میلیون تومان از تولیدات داخلی و وسایل خانگی برای ۱۰هزار نفر آماده شده است.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: این بن‌کارت‌ها به کارگران پرداخت می‌شود و با اقساط چهار درصد از حقوق آنها کسر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اصلاح ساختار واحدهای تولیدی یادآور شد: برای به‌سازی، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد، این طرح تاکنون در ۱۱ شرکت در استان یزد اجرا شده و ۲هزار و ۴۰۰ نفر از کارگران آنها زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته و پس از پایان طرح دوباره به کار اشتغال یافته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =