کارکنان شرکت «تراورس» مقابل فرمانداری طبس تجمع کردند

کارکنان شرکت «تراورس» مقابل فرمانداری طبس تجمع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، پیش از ظهر امروز حدود ۸۰ نفر از کارکنان و کارگران شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن موسوم به «تراورس»، دست از کار کشیده و مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان طبس تجمع کردند.

علت اصلی اعتراض و تجمع این کارکنان و کارگران که حدود ۶ تا ۸ سال سابقه کار در شرکت تراورس را دارند، عدم تمدید قراردادهای کار، و انتقال و جابه‌جایی اجباری حدود ۲۲۰ نفر از کارکنان و کارگران شرکت نیمه‌دولتی تراورس به شرکت خصوصی فراسازان راه و ساختمان سمنان از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری است.

بسیاری از معترضان از ابتدای تأسیس راه آهن شرق در سال ۱۳۸۴، زیر نظر شرکت تراورس در این خط آهن مشغول به کار شده‌اند و هم‌اکنون دارای بیش از ۶ سال سابقه کار هستند.

پس از گذشت حدود یک ساعت از تجمع کارکنان و کارگران شرکت تراورس مقابل فرمانداری طبس، مسئول حراست اداره کل راه آهن شرق، معاون فنی ایستگاه راه آهن تربت حیدریه، و سرپرست گروه نظارت خط و ابنیه فنی راه آهن در طبس در جمع معترضان حاضر شدند، و خطاب به کارکنان و کارگران معترض با بیان اینکه «حضور شما مقابل فرمانداری به ضررتان تمام می‌شود و اگر می‌خواهید شغل‌تان را از دست ندهید، همین الان به راه آهن برگردید»، درصدد جلوگیری از ادامه این تجمع با زبان تهدید بودند.

در ادامه این تجمع، ۵ نفر از معترضان به نمایندگی از سایرین، با فرماندار شهرستان طبس دیدار کردند، که در این جلسه فرماندار برای بررسی و پیگیری فوری موضوع قول مساعدت داد.

یکی از کارگران معترض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مدتی است که رئیس جمهور و همچنین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از طریق رسانه‌ها از تعیین وضعیت نیروهای پیمانکاری به قرارداد معین خبر می‌دهند، اما متأسفانه نه‌تنها این کار انجام نشده، بلکه کارگران را مجبور به کار در شرکتی دیگر کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای سایر همکاران‌مان در شهرستان کرمان نیز مشکلی مشابه این وجود داشت، که با دلسوزی و پیگیری مسئولان‌شان این موضوع حل شده و قراردادهای کار آن‌ها تمدید شد.

یکی دیگر از معترضان تصریح کرد: قراردادهای کار کوتاه مدت موجب شده که همواره به دلیل عدم امنیت شغلی، دلهره و ترس داشته باشیم و براین اساس ما فقط خواهان روشن شدن تکلیف‌مان هستیم، اما چرا باید ما را تهدید کنند که در صورت اعتراض، اخراج خواهیم شد.

وی اضافه کرد: ما تاکنون اعتراض خود را به افراد و مسئولان مختلف شرکت اعلام کرده‌ایم، اما متأسفانه هیچ نتیجه مثبتی نگرفته‌ایم، به همین دلیل از خبرنگاران می‌خواهیم تا مشکل و درخواست ما را به مسئولان بالادست برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =