پاسخ امامزاده به دغدغه مردم شهرک رضویه

طبس نیوز- معاون موسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی در واکنش به دغدغه واگذاری قطعاتی از زمین های شهرک مجاور آستان مبارک که کاربری مسکونی نداشته و در طرح اولیه شهرک به عنوان بوستان محله ای و فضای فرهنگی تعریف شده بوده و اکنون پس از گذشت چندین سال و حتی دریافت هزینه های آماده سازی، این زمینها به مزایده گذاشته شده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش طبس نیوز، مهدی قاسم زاده در ۱۶ اسفند ۹۹ در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع شهر در سال ۹۴ تصویب شده و تغییر کاربری هایی انجام شده است. در نزدیکی مدرسه صدرا زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع برای فضای سبز در نظر گرفته شده و در این تحولات زمین های مذکور به مسکونی تغییر کاربری شده اند.

وی مدعی شد: ارائه طرح جامع و این تغییر کاربری از سوی اداره راه و شهر سازی تصویب شده و آستان امامزاده که مالک زمینها بوده در این تغییرات نقشی نداشته است و برابر توافقات با شهرداری قسمتی به شهرداری واگذار و قسمتی نیز در تملک آستانه باقی است.

وی افزود: این زمینها به مزایده گذاشته شده اما به دلایلی هنوز فروخته نشده است.

قاسم زاده در خصوص مسجد رضوانشهر نیز گفت: برابر مقررات آستان قدس، زمینی در این شهرک برای مسجد تعریف شده اما باید هیئت امنایی به واحد موقوفات آستان قدس معرفی شود تا مشخص شود این مسجد چگونه و توسط چه کسی یا کسانی قرار است احداث شود و آیا توانایی مالی احداث مسجد را دارند یا خیر و در نهایت این مسئله در حال پیگیری است.

وی همچنین در مورد مسئله ضعیف بودن اینترنت در فضای آستان مبارک امامزاده گفت: در مکاتباتی که با مخابرات داشتیم مشخص شد امسال تنها بودجه یک دکل مخابراتی به طبس اختصاص داده شده و این یک مورد نیز به دلیل وجوب بیشتر در محدوده دانشگاه آزاد نصب شداما قولهایی برای سال آینده داده شده است.

قاسم زاده با بیان اینکه امسال موسسه بقاع بیشترین جذب اعتبار در میان موسسات سازمان علمی فرهنگی را داشته است گفت: ۸۸ درصد بودجه ای که پیش بینی کردیم را امسال توانستیم تامین کنیم.

خبرنگار: فاطمه ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دوازده =