کلیات طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی تصویب شد

کلیات طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی بعد از دو سال بررسی به تصویب رسید.

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز یکی از موضوعاتی که مطرح شد و در ادامه مباحث جلسه قبل بود، بررسی آثار اجتماعی کرونا بود.

او افزود: در فاصله این دو جلسه کارگروه‌ها تشکیل نشست داده و این موضوع را دقیقا بررسی کرده بودند. در جلسه امروز دستگاه‌های مختلف گزارش دادند. جمع‌بندی موضوع این شد که همه دستگاه‌های مرتبط با موضوعات اجتماعی از منظر آسیب‌شناسی هم‌اکنون و چه در پساکرونا با برخی آسیب‌ها مواجه می‌شویم که این آسیب‌ها دقیقا احصا شده اند.

وزیر کشور تأکید کرد: مقرر شد همه دستگاه‌ها طرح‌های خود و اقداماتی که در خصوص جلوگیری از آسیب‌ها، کاهش و مدیریت آن‌ها باید ارائه کنند. دستگاه مسئول و همکار نیز مشخص شود و کار‌ها به صورت زمان‌بندی باشد تا ما بتوانیم گزارش‌ها را دریافت کنیم و در این حوزه هم بتوانیم اقدامات مفیدی انجام دهیم.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: دستور بعدی مورد بررسی در این جلسه، طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود. قبلا در برنامه جامعی از سال ۱۳۹۵ شورای اجتماعی با نگاه جدید مبتنی بر دستور مقام معظم رهبری و تأیید و تأکید رییس جمهور با این ساختار و وظایف جدید کار را شروع کرد؛ در مراحل اول یک طرح ملی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی آوردیم که در آنجا موضوعات مختلف آسیب‌ها مشخص شدند.

او افزود: حتی دستگاه‌های معین و مسئول مشخص شدند و تا امسال مبتنی بر آن طرح، برنامه جامع ملی کار را انجام می‌دادیم؛ بعدا باتوجه به تجربیاتی که اندوخته شد و تکلیف قانونی که قانون برنامه ششم به شورای اجتماعی داشت، ظرف دو سال دستگاه‌ها مأمور شدند با تشکیل کارگروه‌هایی که بیش از ۳۰۰ نفر در آن مشغول بودند و دانشگاه‌های مختلف کشور درگیر این موضوع شدند، نهاد‌های مطالعاتی و پژوهشی هم از حوزه علمیه قم گرفته تا سایر دستگاه‌ها همه در این مسیر همکاری کردند.

وزیر کشور گفت: امروز بعد از دو سال طرح جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی در این جلسه مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید که با این کار هم هدفگذاری‌ها و سیاست‌ها دقیقا معلوم شد همچنین برنامه‌ها و اولویت اجرای آن‌ها نیز تعیین شد و این برای ما مهم است چرا که آسیب‌ها در یک رتبه مشخص و برابری قرار ندارند و برخی از آسیب‌ها پیش‌برنده هستند و برخی از آن‌ها هستند که خودشان محرک آسیب‌های بعدی هستند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: باید اولویت‌بندی‌هایی صورت بگیرد که متناسب با آن‌ها تا با منابع اندکی و زمان‌بندی کوتاهی که داریم بتوانیم مؤثرتر عمل کنیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هفده =