حجت الاسلام عطاران طوسی: منفک شدن مساجد بین راهی از موسسه توجیه ندارد

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام دکتر علی اصغر عطاران در نشست خبری با اصحاب رسانه طبس، درخصوص جابه جایی مسئولیت مساجد بین راهی که پیش از این با موسسه بقاع متبرکه بود و همزمان با آغاز مدیریت مرحوم رئوف سید نژاد (مدیرعامل پیشین فقید) از موسسه بقاع منفک شد اظهار کرد: جدا کردن مساجد بین راهی از موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه و واگذاری آن به بنیاد کرامت (سازمان اجتماعی) به نظر من خیلی صحیح نبود.

وی ادامه داد: در آینده ممکن است آستان به این نتیجه برسد که بهتر است در حوزه فرهنگی باشد و قرار گرفتن آن ذیل حوزه اجتماعی توجیه ندارد.

مدیر موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه و اماکن مذهبی آستان قدس رضوی پیرامون مسئله بلاتکلیف ماندن و طولانی مدت شدن احداث هتل میقات الرضا گفت: این پروژه هزینه سنگینی دارد و در ادامه بسیار پر هزینه تر خواهد بود و با وجود شرایط اقتصادی فعلی ادامه روند هتل برای آستان توجیه ندارد لذا در صورت اعلام آمادگی سرمایه گذار در این زمینه ، موضوع قابل دفاع خواهد بود .

وی افزود: در صدد هستیم یا با فروش هتل و تبدیل به احسن کردن برای خود مجموعه و یا با جذب سرمایه گذار موضوع را حل کنیم.

عطاران در واکنش به اینکه در شب شعر رضوی بانوان اجازه حضور در رواق و شعر خوانی ندارند گفت: این روال به شیوه گذشته و از سالها قبل باقیمانده اما من به این امر معتقد نیستم و در آینده اینگونه نخواهد بود.

وی در پاسخ به پیگیری ایجاد دانشگاه رضوی در طبس نیز گفت: به دنبال این مسئله هستیم، نامه نگاری هایی شده و پس از رفع موانع فنی کار پیگیر تاسیس آن خواهیم بود.

خبرنگار: فاطمه ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =