اجرای دیوارنگاره‌های شهری طبس آغاز شد/ +عکس

شهردار طبس از آغاز اجرای دیوارنگاره‌های شهری در طبس خبر داد و گفت: به منظور ارتقای کیفی محیط شهری، بر پایه تجارب به‌ دست آمده ، با آگاهی از ضعف‌‌ها و قوت‌‌ها و با مشارکت هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی بومی این طرح به اجرا در آمده است.

خبر طبس: شهردار طبس از آغاز اجرای دیوارنگاره‌های شهری در طبس خبر داد و گفت: به منظور ارتقای کیفی محیط شهری، بر پایه تجارب به‌ دست آمده ، با آگاهی از ضعف‌‌ها و قوت‌‌ها و با مشارکت هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی بومی این طرح به اجرا در آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری طبس، ادامه سلسله فعالیت‌های تخصصی در حوزه نصب حجم‌های شهری، اینک شهرداری طبس به انجام طرح‌های دیوارنگاره رسید.

شهردار طبس در این خصوص گفت: به منظور ارتقای کیفی محیط شهری، بر پایه تجارب به‌ دست آمده، با آگاهی از ضعف‌‌ها و قوت‌‌ها و با مشارکت هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی بومی این طرح به اجرا در آمده است.

علی اشرفیان افزود: شهرداری طبس با فراهم آوردن فرصتی مناسب، جهت شناساندن خلاقیت ها و آفرینش‌های هنری فرزندان هنرمند طبس در سایه تعامل، همفکری و تبادل تجربیات و همچنین ارتقاء کیفیت هنر در منطقه، اجرای این طرح را به هنرمندان بومی سپرده است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان محترم می توانند طرح‌ ها و پیشنهادات خود را در زمینه حجم های شهری با رویکردهای متنوع ارائه نمایند گفت: طرح‌ها و پیشنهادات می‌توانند برای تمامی فضاها و محیط‌‌های شهر طبس اعم از میادین، معابر، پارک‌ها، آب‌نماها و سایر فضاهای عمومی شهری باشند.

اشرفیان تصریح کرد: پیشنهادات هنرمندان می‌تواند شامل ایده‌های متنوع، موضوعات مرتبط با فضاهای عمومی متناسب با ویژگی‌های عمومی و اختصاصی پروژه‌های شهری، مبتنی بر فرهنگ بومی، و هویت شهری طبس و با رعایت آداب و عرف اجتماعی باشد.

گفتنی است اولین پروژه دیوارنگاره شهری طبس با موضوع کتاب و کتابخوانی توسط هنرمند گرافیست طبسی خانم منصوره سادات برکاتی در میدان انقلاب اسلامی(باغ گلشن) در حال اجرا می باشد.

خانم برکاتی دانش‌آموخته رشته نقاشی و از هنرمندان بومی شهرستان است که طرح دیوارنگاره مدرسه پسرانه شاهد را با نظارت و کارفرمایی واحد زیباسازی شهرداری طبس انجام می دهد.

نقاشی دیواری را اغلب می توان در بدنه خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، میادین، معابر و دیوارهای مراکز آموزشی و اجتماعی مشاهده کرد که معمولا با طرح و نقش‌های مفهومی ویژه‌ای طراحی می‌شوند.

اینگونه نقاشی را که دیوارنگاره می‌نامند، با درنظر گرفتن فرم، فضا، معماری دیوار و نحوه ارتباط با مخاطب و حتی عرف‌های محیط اجتماعی طراحی می‌شوند و در حقیقت هنر را در عرصه‌ای عمومی‌تر از فضاهای خاص به نمایش می‌گذارد.

5 دیدگاه دربارهٔ «اجرای دیوارنگاره‌های شهری طبس آغاز شد/ +عکس;

  1. آقای شهردار واقعا با کلاس وبافرهنگ با طرز فکری بالا کار رو انجام میدی واقعا کارت حرف نداره

  2. نهایت تشکر تشکر از شهردار خوش سلیقه را دارم فقط جناب شهردار اگه نگاهی به وضعیت بسیار بسیار
    نامتاسب آسفالت خیابانهای شهرک صدوقی ره بیندازید ناز نگاهتون در این دنیا وآن دنیا خریدارم لااقل یه غلطک بفرستین بکوبه تشکر

  3. با سلام واقعا دعای خیرهمه شهروندان طبسی پشت سر شهردار عزیز ک جان تازه ای به طبس بخشیدند هست امیدوارم همیشه وهرروز شاهد زیباترشدن و شکیل شدن طبس باشیم

  4. درود بر زحمت کشان از جمله اقای شهردار
    امیدوارم اینکار با قدرت انجام بشه چون روح تازه ای به شهر داده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 1 =