بانک اطلاعاتی هنرمندان نمایشی خراسان جنوبی تدوین می‌شود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: بانک اطلاعاتی هنرمندان نمایشی و تئاتر خراسان جنوبی در حال تهیه و تدوین است.

خبر طبس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: بانک اطلاعاتی هنرمندان نمایشی و تئاتر خراسان جنوبی در حال تهیه و تدوین است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حسین عباس‌زاده اظهار کرد: بانک اطلاعاتی هنرمندان نمایشی استان شامل مجموعه‌ای از اطلاعات فردی و سوابق هنری، در دست تهیه و تدوین است.

وی افزود: این بانک اطلاعاتی شامل اطلاعات فردی، شرح فعالیت‌های فردی، سوابق حضور در جشنواره‌ها، کسب رتبه‌ها و عناوین به‌دست آمده، فعالیت‌های جنبی، نمایشنامه‌ها و آمار حضور در نمایشنامه‌ها است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی تصریح کرد: مراحل اجرایی تأسیس انجمن تئاتر در خراسان جنوبی از سال ۱۳۶۴ آغاز و این انجمن در سال ۱۳۷۶ به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

عباس‌زاده افزود: همزمان با استان شدن خراسان جنوبی، فعالیت رسمی انجمن هنرهای نمایشی نیز در استان آغاز شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: حوزه فعالیت انجمن بر اساس فعالیت‌های مرکز نمایش‌های ایران است و در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

عباس‌زاده با بیان این‌که آموزش تئاتر در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی در دستور کار این انجمن قرار دارد، افزود: تولید، آموزش و پژوهش سه محور اصلی تئاتر ایران است که این سه محور در خراسان جنوبی نیز اساس کار انجمن است.

وی با اشاره به برنامه‌های این انجمن در استان، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌های مرتبط با نمایش، برگزاری سوگواره‌ها و تعزیه‌خوانی‌ها، جذب و شناسایی افراد با استعداد در زمینه‌های مختلف به ویژه در تئاتر، از جمله برنامه‌های انجمن است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: این انجمن توانسته است در سال‌های گذشته در جشنواره موسیقی مقام نخست کشور را به دست آورد.

عباس‌زاده کسب مقام در جشنواره‌های مختلف به ویژه در جشنواره یونیما، کسب مقام در دوازدهمین و شانزدهمین جشنواره کودک و نوجوان، کسب مقام در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان را از دیگر مقامات و افتخارات انجمن در سال‌های اخیر عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یازده =