معاون دادستان دادگاه انقلاب یزد خبر داد: افزایش آمار طلاق در استان یزد

معاون دادستان دادگاه انقلاب یزد خبر داد: افزایش آمار طلاق در استان یزد

معاون دادستان دادگاه انقلاب یزد گفت: برنامه‌های برخی از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های خارجی به گونه‌اس اشت که طلاق را امری رایج و عادی جلوه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه یزد، «بهارستان» در مراسمی که به همت انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه یزد با حضور جمعی از دانشجویان در سالن شهید منتظرقائم این دانشگاه برگزار شد، گفت: فرهنگ در استان یزد در گذشته به گونه‌ای شکل گرفته بود که طلاق از نگاه عرفی امری زشت و قبیح بود و به دنبال آن آمار طلاق در پایین‌ترین سطح خود قرار داشت ولی امروز این ‌فرهنگ و عرف در بین مردم تغییر کرده است.

وی افزود: موضوع طلاق هرچند در برخی موارد مفید و از برخی خطاها و خطرات پیشگیری می‌کند ولی به دنبال تغییر باورهای اجتماعی مردم و نگرش‌ها، آمار طلاق در استان افزایش زیادی داشته است.

بهارستان همچنین خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های طبس، اردکان و یزد بیشترین آمار طلاق در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یکی از عوامل افزایش طلاق را برنامه‌های برخی از رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های خارجی عنوان کرد و گفت: این رسانه‌ها به طور ناخودآگاه و یا خودآگاه با برنامه‌های مخرب خود پدیده طلاق را در جامعه به عنوان امری عادی جلوه می‌دهند.

معاون دادستان دادگاه انقلاب یزد همچنین یادآور شد: امروزه مردم قناعت پیشگی را از یاد برده‌اند و توقعات بالا نیز در برخی موارد منجر به رشد طلاق در جامعه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دو =