ظلم و جور آل‌سعود بی‌پاسخ نمی‌ماند

ظلم و جور آل‌سعود بی‌پاسخ نمی‌ماند

محمدکریم عابدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره تداوم اعتراض‌های مردم در عربستان، گفت: خاندان آل سعود از سرسخت‌ترین حامیان صهیونیسم بین‌الملل است چون همگام با نظام سلطه ضد مقاومت در منطقه موضع‌گیری می‌کند و برای نابودی آن طرح و برنامه می‌ریزد.
نماینده مردم طبس، ‌ فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری سکوت عربستان سعودی هنگام جنگ ۳۳روزه و ۲۲روزه، افزود: امروز آل سعود برای گروه‌های مخالف بشار اسد سلاح و بمب می‌فرستند تا ساختار سیاسی سوریه تحت تأثیر ناامنی اجتماعی متحول شود و دیگر مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت نکند.
وی ادامه داد: نیروهای نظامی سعودی روزی برای خاموش کردن قیام‌های رهایی‌بخش در منطقه خلیج فارس وارد بحرین شدند و در قتل و عام مردم به پلیس منامه کمک کردند اما دیری نپایید که سیل اعتراض‌ها مرزهای عربستان را درنوردید و مناطق شمالی و شرقی این کشور را متأثر کرد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: ‌ امروز دانشگاه‌ها، محافل اجتماعی و دینی عربستان همراه معترضان، در مخالفت با نظام سیاسی آل سعود موضع می‌گیرند و خواستار استیفای حقوق حقه خود هستند اما حاکمان ریاض به جای درنظر گرفتن مطالبات مردم، فقط به سرکوب اعتراض‌ها فکر می‌کنند.
وی با بیان اینکه ظلم و جور بی‌پاسخ نمی‌ماند، ادامه داد: آل سعود شاید در کوتاه مدت با توسل به خشونت بتواند اوضاع عربستان را آرام نگه دارد اما همانطور که علی عبدالله صالح در یمن، بن علی در تونس، حسنی مبارک در مصر و قذافی در لیبی از اریکه قدرت کنار رفتند، هیأت حاکمه ریاض نیز مجبور می‌شود که قدرت را به مردم واگذار کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تعطیلی سفارت عربستان در مصر، تأکید کرد: صد‌ها معترض مصری روز سه شنبه هفته گذشته مقابل سفارتخانه عربستان در قاهره دست به تظاهرات زدند، چون خاندان آل سعود را متحد لابی صهیونیسم و خائن به حرمین شریفین می‌دانستند.
شیعیان شرق عربستان پس از شهادت چندین جوان در شهرهای قطیف و العوامیه به ضرب گلوله نیروهای آل سعود خواستار مجازات عناصر امنیتی رژیم شدند.
این اعتراضات در شرایطی برگزار می‌شود که در روزهای اخیر بحرین نیز شاهد ادامه تظاهرات مردمی و تشدید سرکوب‌ها توسط رژیم ال خلیفه بود
دولت عربستان سعودی روز شنبه تصمیم گرفت با احضار سفیر خود از مصر، سفارت خود را در این کشور تعطیل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یازده =