بحران کرونا در دو شهر قرمز کشور/ طبس در گرداب کرونا

طبس نیوز- وضعیت شهرستان طبس و شهر بهاباد یزد بحرانی است و تنها این دو شهر در کشور قرمز هستند.

ساره نجفی – به گزارش طبس نیوز، مردم طبس به خونگرمی و دورهمی های بی آلایش زبانزد هستند اما این تجمعات باعث شده کرونا بی رحمانه تر از همیشه بتازد.

تاکنون بیش از سه هزار و ۸۵۰ نفر در شهرستان طبس تست کرونای آنها مثبت شده و ۱۵۲ نفر از عزیزان همشهری بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

تبلیغات منفی واکسن کرونا باعث شده ۱۳ هزار نفر دوز اول و ۲۲ هزار نفر دوز دوم را دریافت نکنند که متاسفانه ۷۵ درصد فوتی های شهرستان در سه ماه گذشته یا واکسن نزدند یا فقط دوز اول را دریافت کردند.

اجتماعات و مراسمات بزرگ تعزیه و ترحیم و عروسی، ساده انگاری بیماری، وجود شش هزار نیروی کار غیر بومی با توجه به وسعت زیاد معادن طبس، کمبود امکانات درمانی و نبود مراکز شبانه روزی بستری در بخش های دستگردان و دیهوک و گردشگرپذیر بودن طبس از مهمترین علل تاثیرگذار بر روند صعودی این بیماری است.

اعلام وضعیت تنها دو شهر قرمز کشور باعث شد تا مسئولین شهرستان جلسه فوری در روز دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در محل ساختمان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس برگزار کنند.

این جلسه ۲۴ مصوبه داشت که البته انتظار میرفت قوانین سفت و سخت تری به مدت محدود اجرا شود.

نظارت دقیق و الزام تمامی بانک ها و ادارات به کارت واکسن و همچنین برای خریداران و فروشندگان به داشتن ماسک ، ترغیب دانش آموزان به زدن واکسن، برگزاری مراسمات در تالار ها و اقامت گاه های بومگردی و نماز جمعه با یک چهارم ظرفیت و لغو تمامی برنامه های بالای ۱۵ نفر برای ادارات و ارگان ها از موارد مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین لغو مسابقات و برنامه های جانبی باشگاه های ورزشی در سالن ها، لغو مراسمات ترحیم و پذیرایی در مساجد و هیات مذهبی، واکسیناسیون محله محور و تیم سیار در روستاها و مناطق دورافتاده در قالب طرح شهید سلیمانی از دیگر مباحث عنوان شده در این جلسه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 9 =