ثبات و امنیت پایدار در سایه همکاری کشورهای منطقه

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید براینکه تنها در سایه همکاری کشورهای منطقه ثبات و امنیت پایدار برقرار می‌شود، گفت: روابط گرم و دوستانه با همسایگان و تبادل ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از ایرنا؛ دریابان علی شمخانی امروز در دیدار شیخ طحنون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی با بیان اینکه ثبات و امنیت پایدار تنها در سایه گفت وگوی مستمر و همکاری کشور‌های منطقه برقرار می‌شود، گفت: روابط گرم و دوستانه با همسایگان و تبادل ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت تاثیر ناپذیری روابط کشور‌های منطقه از سیاست‌های مداخله‌گرانه کشور‌های فرامنطقه‌ای خاطرنشان کرد: کشور‌های حوزه خلیج‌فارس در صورت همکاری و تشریک مساعی می‌توانند ضمن ایجاد توسعه و رفاه برای ملت‌های خود به عنوان قطب انرژی نقش مهمی در اقتصاد منطقه و جهان ایفا کنند.

شمخانی، تلاش مشترک برای پایان دادن به برخی بحران‌های نظامی و امنیتی که ملت‌های مسلمان منطقه را با شرایط سخت زیستی و معیشتی مواجه کرده مورد تاکید قرار داد و افزود: باید گفتگو و مفاهمه جایگزین رویکرد‌های نظامی برای رفع اختلافات شود.

وی اظهار امیدواری کرد سفر همتای اماراتی وی به ایران سرآغاز دور جدیدی از روابط فی‌مابین و بسترساز تحکیم و گسترش همه جانبه مناسبات میان دو کشور باشد.

شیخ طنحون بن زاید مشاور امنیت ملی امارات هم در این دیدار با ابراز مسرت از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با دریابان علی شمخانی گفت: ایران به عنوان کشوری بزرگ و قدرتمند در منطقه دارای موقعیت منحصر بفرد ژئوپولیتیکی و شاهراه ارتباط شرق و غرب جهان است.

مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی افزود: توسعه روابط گرم و برادرانه میان ابوظبی و تهران در ردیف اولویت‌های امارات متحده عربی است.

شیخ طحنون بن زاید ظرفیت‌های اقتصادی قابل مبادله میان دو کشور در حوزه‌های ترانزیتی، انرژی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و سرمایه‌گذاری را بسیار گسترده عنوان کرد و افزود: لازم است با تشکیل کارگروه‌های تخصصی ضمن احصای دقیق زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه‌های مختلف اقتصادی، موانع پیش رو شناسایی و رفع شود.

مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی پیش از ظهر امروز دوشنبه در ادامه برنامه سفر یک روزه خود به تهران با آیت‌الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوراسلامی ایران ملاقات خواهد کرد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =