پروژه بهسازی محورهای طبس-اصفهان و طبس-یزد با اعتبار ملی به زودی تکمیل می‌شود

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی طبس گفت: پروژه بهسازی محورهای طبس-اصفهان و طبس-یزد با اعتبار ملی به زودی تکمیل می‌شود.

خبر طبس: معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی طبس گفت: پروژه بهسازی محورهای طبس-اصفهان و طبس-یزد با اعتبار ملی به زودی تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مهندس کلانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: امسال ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه بهسازی محور طبس-یزد اختصاص یافت اما هنوز تخصیص نیافته است و در مرحله انعقاد قرارداد است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی طبس با اشاره به اختصاص اعتبار ملی به این پروژه به عنوان یک راه شریانی افزود: با اعتبار امسال برای پروژه، برنامه‌ریزی گردیده در ۵۰ کیلومتر از محور عملیات بهسازی شامل ماسه آسفالت و چیپ سیل یا همان عملیات آسفالت حفاظتی انجام شود.

به گفته وی سال گذشته هم از محل اعتبارات ملی که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت ۱۰ کیلومتر ازاین محور عملیات بهسازی اجرا شد و به بهره برداری رسید.

پروژه بهسازی محور طبس-اصفهان در انتظار تخصیص اعتبار

صادق کلانی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ کیلومتر از محور طبس-اصفهان در حوزه طبس قرار دارد اظهارکرد: سال گذشته از محل اعتبارات ملی، عملیات بهسازی، ماسه آسفالت و چیپ سیل یا عملیات آسفالت حفاظتی(اجرای یک لایه قیر به همراه پخش یک لایه ماسه روی آن) در ۷۰ کیلومتر این محور انجام شد.

وی عمر آسفالت این محور را بیش از ۲۰ سال اعلام و افزود: حدود ۷ سال است به جز روکش، حدود ۵ کیلومتر، هیچ عملیات نگهداری در این محور انجام نشده است که با اجرای این پروژه ضریب ایمنی این محور افزایش یافت.

وی تصریح کرد: بهسازی ۱۸ کیلومتر این محور از طبس تا روستای جوخواه در قالب پروژه هایی شامل اصلاح شیب شیروانی،احداث شانه سازی و آسفالت شانه های خاکی مسیر با حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات متمرکز این اداره انجام و با این ارتقای درجه محور دغدغه اهالی ۱۴ روستای واقع در این مسیر برطرف شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی طبس اظهارکرد: درسال گذشته با ۲ میلیارد ریال اعتبار ملی که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت به صورت پیمانی عملیات تعریض ابنیه فنی محور انجام شد.

کلانی با بیان این که برای بهسازی ۳۰ کیلومتر باقی مانده این محور قرارداد تخصیص حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار ملی منعقد شده است افزود:با تخصیص این اعتبار و تکمیل پروژه کل محور طبس – اصفهان بهسازی می شود.

وی اظهارکرد: سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در زمینه تخصیص اعتبار به این اداره نظر مساعدی داشت و امسال هم امیدواریم اعتبار مورد نیاز در زمان مقرر تخصیص و جذب شود.

2 دیدگاه دربارهٔ «پروژه بهسازی محورهای طبس-اصفهان و طبس-یزد با اعتبار ملی به زودی تکمیل می‌شود;

  1. جناب آقای مهندس کلانی یک نیم نگاهی هم به آبنماهای مسیرحلوان بیندازید که نه استانداردوبیش ازحد نیازاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 19 =