دوستی که در فضای مجازی ۲ میلیارد ریال آب خورد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان از دستگیری فردی که با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان در بستر فضای مجازی کرده بود خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی اظهار داشت: با مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا شهرستان طبس و ارائه شکوائیه قضائی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت مدتی در شبکه های اجتماعی با فردی ناشناس آشنا و پس از گذشت مدت زمانی از رابطه‌‌مان در فضای مجازی و همچنین با سو استفاده از اعتمادم به بهانه انتشار تصاویر خصوصی‌ام در فضای مجازی دو میلیارد ریال از بنده کلاهبرداری کرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان جنوبی بیان داشت: افسران سایبری پلیس فتا شهرستان طبس با انجام اقدامات فنی پلیسی رد پای مجرم در فضای مجازی شناسایی و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی و همکاری پلیس آگاهی متهم دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

سرهنگ الوانی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های پلیسی منکر جرم ارتکابی شد ولی در نهایت با روبه رو شدن شواهد موجود و ارائه مستندات توسط مأموران، لب به اعتراف گشوده که در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ قدرت الوانی ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد و یادآور شد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگه‌داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سو استفاده افراد فرصت ‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان خراسان جنوبی در پایان از شهروندان خواست در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های مختلف، قصد برقراری ارتباطات اجتماعی با آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 6 =