حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی/ شرط ورود تزریق دو دُز واکسن است

«احمد لامعی» سرپرست دانشگاه بیرجند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: کلاس‌های دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد براساس مصوبه شورای عالی آموزش دانشگاه‌ها از ۱۷ اردیبهشت‌ماه به صورت حضوری برگزاری می‌شود.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه فقط در سه دانشکده علوم‌انسانی، علوم‌ریاضی و علوم‌تربیتی آموزش تا اطلاع ثانوی به صورت غیرحضوری و یا تلفیقی برگزار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه این دانشگاه براساس مصوبات مرتبط از ۱۴ فروردین‌ماه زمینه آموزش حضوری دانشجویان دکتری را آغاز و از شنبه دانشجویان مقاطع کارشناسی و ارشد در تمامی دانشگاه‌های استان به صورت حضوری آموزش می‌بینند، یادآور شد: دانشگاه بیرجند تابع ستاد ملی کرونا و ستاد استانی بوده و شرط ورود دانشجویان به کلاس‌های درس و آموزش، تزریق حداقل دو دُز واکسن است.

لامعی افزود: دانشجویانی که متقاضی خوابگاه هستند نیز شرط ورود آن‌ها تزریق سه دُز واکسن بوده اما به دلیل اینکه دانشجویان با مشکل مواجه نشود زمینه اسکان دانشجویان متقاضی در خوابگاه‌ها مشروط به اینکه ظرف مدت یک هفته نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کرده و یا افرادی که مشکل خاصی داشته مستندات پزشکی خود را ارائه دهند، فراهم شده است.

وی گفت: لازم بوده دانشجویان متقاضی برای خوابگاه از طریق سامانه پویا و وب‌سایت معاونت دانشجویی دانشگاه ثبت‌نام کرده و با خیالی آسوده وارد خوابگاه‌ها شوند.

سرپرست دانشگاه بیرجند با بیان اینکه کلیه اطلاعاتی که دانشجویان به آن نیاز دارند در سایت دانشگاه وجود دارد، توصیه کرد: دانشجویان حتماً قبل از ورود به دانشگاه بیرجند از اخبار این سایت اطلاع لازم را کسب کنند.

لامعی در خصوص برگزاری حضوری کلاس‌های درس دانشکده‌های علوم‌انسانی، ریاضی و تربیتی، گفت: در این مورد تابع تصمیم شورای آموزشی دانشگاه هستیم به این ترتیب که کلاس‌های این دانشکده یا به شکل تلفیقی به این ترتیب که دانشجویان بیرجند به صورت حضوری و دانشجویان خارج از بیرجند به شکل مجازی و یا ترجیحاً کلاس به صورت غیرحضوری دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم تا پایان اردیبهشت‌ماه زمینه حضور این دسته از دانشجویان نیز به دانشگاه فراهم شود.

سرپرست دانشگاه بیرجند از آمادگی این دانشگاه برای حضور دانشجویان در کلاس‌های درس و خوابگاه‌های دانشجویی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و خاطرنشان کرد: از ۱۲ هزار دانشجوی دانشگاه بیرجند ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو از خوابگاه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =