کودکان را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم

کودکان را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، سیدصادق رضایی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، کودکان را سرمایه‌های یک کشور دانست و اظهار داشت: حکومتی که آینده را باور دارد، برای اثبات علاقه‌اش نسبت به اندیشه‌ها و عملکرد خود، باید از کودکان و نوجوانان آغاز کند.

وی با بیان اینکه باید در عاقل بودن جوامعی که روی کودکان‌شان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند شک کرد، افزود: اما جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن بیش از یک هزار مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور، به صورت تخصصی توجه ویژه‌ای به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان دارد که این نشان‌دهنده درک و فهم بالای حکومت نسبت به پتانسیل قابل‌توجه کودکان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که ایدئولوژی و جهان‌بینی توحیدی و شیعی که در اختیار داریم باید در آینده در سطح جهان حاکم باشد و براین اساس می‌خواهیم آینده را تغییر داده و از آن خود کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با وظایف مدارس متفاوت است، یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دلیل باور مباحث نظری و عملی خود، یقین دارد که کودکان چون بر فطرت پاک الهی زاده شده‌اند، در اوقات فراغت هم باید با مباحث مرتبط با فطرت‌شان تربیت شوند.

رضایی تصریح کرد: باید نوع نگاه، رفتار، نوشته‌ها، قصه‌ها، آموزش‌ها و… ما در مورد کودکان به گونه‌ای باشد تا این قابلیت را برای کودکان ایجاد کند که پس از ظهور امام زمان(عج) بیگانه از این ظهور نباشند.

وی ادامه داد: همانطور که کودکان سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ با انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) بیگانه نبوده و حتی در پیروزی انقلاب نقش‌آفرینی کردند، امروز نیز باید کودکان‌مان را به صورت غیرمستقیم با امام زمان(عج) آشنا کنیم تا قابلیت ظهور حضرت حجت در زندگی آنها وجود داشته باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین با اشاره به افتتاح مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا همه کودکان بتوانند در بهترین ایام زندگی‌شان از امکانات مراکز کانون استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 16 =