راه‌اندازی مرکز دائمی فروش کتاب کودکان و نوجوانان در طبس

راه‌اندازی مرکز دائمی فروش کتاب کودکان و نوجوانان در طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، علیرضا جلالی ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، اظهار داشت: مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس دارای فضای فیزیکی خوبی است که قابلیت راه‌اندازی مرکز دائمی فروش کتاب کودکان و نوجوانان را دارد.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز دائمی فروش کتاب کودکان و نوجوانان در طبس ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال هزینه در بردارد که خواستار تخصیص آن هستیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد همچنین با اشاره به کمبود نیروی فرهنگی در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، خواستار اعطای مجوز استخدام برای افزایش نیرو در این مرکز شد.

وی خاطرنشان کرد: طبس با دارا بودن دو مرکز ثابت، یک مرکز سیار و یک مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تنها شهرستان استان یزد است که ۴ مرکز کانون دارد.

جلالی ضمن تقدیر از اهتمام و همراهی مسئولان طبس در راستای واگذاری زمین و احداث مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، مراکز کانون و امکانات و تجهیزات آن را جزو بیت‌المال فرهنگی دانست و بیان کرد: آمادگی داریم تا امکانات کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تا جایی که در توان‌مان باشد در اختیار هر شخص و نهادی که بخواهد کار فرهنگی انجام دهد، قرار دهیم.

سخنرانی فرماندار طبس، قرائت شعر به‌وسیله نگار فروزان دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی، پخش فیلم کوتاه با عنوان «یاد شقایق‌ها» با موضوع معرفی شهدای عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، و پخش کلیپ اجرای سرود اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاح مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس بود.

این مرکز با زیربنای ۶۳۸ مترمربع در مدت ۳ سال و در زمینی به مساحت حدود ۲ هزار مترمربع احداث شده است که هزینه ۵ میلیون و ۷۰۰ میلیون ریالی آن از محل اعتبارات اهدایی سفر مقام معظم رهبری به استان یزد تأمین شده است.

در آئین افتتاح این مرکز، مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، مدیران کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های یزد، سمنان، مازندران، گرگان، خراسان جنوبی، کردستان و هرمزگان، جمعی از خانواده‌های شهدا، مدیران ادارات و نهادها و دست‌اندرکاران و مربیان این کانون حضور داشتند.

در ابتدای افتتاح مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس، حاضران از بخش‌های مختلف این مرکز از جمله سالن مطالعه نوجوانان، سالن مطالعه کودکان، کارگاه نقاشی، کارگاه خلاقیت ادبی، خانه قصه و سالن نمایش فیلم دیدن کردند.

هم‌اکنون مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طبس دارای حدود یک هزار نفر عضو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 19 =