دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اولویت «ام آر آی» را در طبس ببیند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اولویت‌ «ام آر آی» را ببیند و پیگیری کند ما هم در طبس در حال پیگیری هستیم و برای آماده سازی نصب دستگاه «ام آری آی» خیرین پای کار آمدند که امیدواریم زیرساخت انجام شود که این بهانه هم گرفته شود و محل نیز آماده باشد.

به گزارش طبس نیوز، علی اکبر رحیمی در نشست سه ساعته با اصحاب رسانه در دوشنبه شب که در ساختمان فرمانداری برگزار شد، افزود: در حادثه‌های مختلف از جمله سانحه قطار اگه نیاز به ام آر آی بود با کدام امکانات و چطور باید مریض را اعزام می‌کردیم.

وی در خصوص تخصیص دستگاه ام آر آی به طبس گفت: چند شهرستان هستند که درخواست داشتند اما آن شهرستانی که واقعا نیاز دارد طبس است.

وی افزود: فاصله طبس با مشهد ۵۵۰ کیلومتر، با یزد ۴۰۰ کیلومتر و بیرجند ۲۸۰ کیلومتر است، یک فرد در طبس چند میلیون بابت ام آر آی باید هزینه کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: ما رقابتی با شهری نداریم، همه برادر، هم استانی و هم وطن هستیم اما برای طبس با این فاصله و با این احتمال حوادثی که ممکن است پیش بیاید این یک نیاز ضروری است.

وی گفت: ما اولویت کار خود را در حوزه آب، راه، بهداشت و درمان، مسکن، آموزش و پرورش و جوانان قرار دادیم.

بالاترین مقام اجرایی در طبس با تاکید به پایان دادن به طرح‌های نیمه تمام گفت: پروژه‌های نیمه تمامی وجود دارند که دارد خراب می‌شود و از آن استفاده نکردیم برای مثال هشت کیلومتر باند دوم عشق آباد-بردسکن، هنوز تمام نشده همان لایه هایی که کار شده در آن علف سبز شده است.

وی با اشاره به تعلیق کار توسط پیمانکاران راهسازی به علت طلب آنها گفت: تمامی بدهی و مطالبه پیمانکاران راهسازی که به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان بود از اعتبارات سفر رییس جمهور پرداخت کردیم.

مقام عالی دولت در شهرستان طبس عنوان کرد: اکنون پیمانکاران در محور اصفهان، یزد، سه راهی عرب آباد به بیرجند، دیهوک به راور و دیهوک به فردوس در حال کار هستند.

رحیمی بیان کرد: اگر آزادسازی محور طبس به جوخواه نیز انجام شود پول آن آماده است که پیمانکار شروع به کار کند.

وی گفت: در حوزه راه های عشایری نیز ۴۰۰ کیلومتر تسطیح داشتیم.

فرماندار ویژه طبس در خصوص موضوع آب گفت: اگر سد را در معادلات خود بیاوریم درست نیست چرا که اگه آب داشت از آن استفاده می کنیم اما اگر نداشت و خشکسالی بود چه امیدی داریم، بنابراین ما باید بتوانیم آب را بدون سد تامین کنیم.

وی افزود: حفر دو چاه در رضوانشهر که یک چاه دیگر نیز اضافه خواهد شد، تامین آب از اطراف، چاه ژرف، انتقال آب از خلیج فارس، از برنامه‌های کوتاه و بلند مدت دولت برای تامین آب است.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =