۶۰۰۰ تن جو از مزارع شهرستان طبس برداشت می‌شود

6000 تن جو از مزارع شهرستان طبس برداشت می‌شود

محمود اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: از نیمه نخست اردیبهشت ماه، کار برداشت محصول جو از سطح ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع جو شهرستان طبس آغاز شده است که تا نیمه دوم خرداد ماه ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: برداشت محصول جو در شهرستان طبس از طریق بکارگیری ۱۵ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۲۴ دستگاه دروگر انجام می‌شود و احتمالاً حدود ۶ هزار تن جو از سطح زیرکشت این محصول در شهرستان طبس برداشت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به اینکه این شهرستان مقام نخست سطح زیرکشت و تولید محصول جو در استان یزد را دارد، یادآور شد: ارقام جو کشت شده در این شهرستان شامل کویر، نصرت، یوسف و محلی است.

وی از ارائه خدمات فنی و کارشناسی به کشاورزان، از جمله بوجاری بذور جو و توزیع نهاده‌های کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از کشاورزان، مقدار ۴۲ تن بذر اصلاح شده جو و ۵۵۰ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان شهرستان طبس توزیع شده است.

اسدی اضافه کرد: همچنین در سال زراعی جاری، دو مزرعه تحقیقی – ترویجی و نمایشی جو به منظور استفاده از آخرین یافته‌های تحقیقاتی برای معرفی ارقام جو مقاوم به شوری و خشکی در سطح ۲.۵ هکتار در شهرستان طبس ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 6 =