اولتیماتوم فرماندار ویژه طبس به بانک های شهرستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: بانک های شهرستان طبس موظف هستند در ۴۸ ساعت آینده آمار وام هایی که اعطا کردند، تعداد متقاضیان اخذ وام، مبالغ وام، کسانی که به آنها مراجعه کردند و وام به آنها داده نشده و علت آن را به ما اعلام کنند.

به گزارش طبس نیوز، علی اکبر رحیمی در سی و ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان طبس با موضوع «تشکیل کمیته سامان ازدواج» که در ۲۱ آبان ۱۴۰۱برگزار شد، افزود: از بازرسی دعوت میکنم که این آمار را یک به یک بررسی کنند که چرا تکلیف شان را انجام ندادند و اگر موردی باشد به جد با آن برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد هفت هزار خانه در دست ساخت گفت: یکی از مشکلات جوانان در طبس مبلغ ۴۰ میلیون آورده اولیه برای مسکن ملی است.

وی با بیان اینکه شهرستان طبس ظرفیت جذب ۱۸ هزار نیروی کار را دارد، افزود: اکنون با کمبود کارگر، بنا، جوشکار، راننده های ماشین های سنگین برای ساخت مسکن مواجهیم و در معادن نیز برای هزاران نفر اشتغال ایجاد می‌کنیم که نیاز به زیرساخت های مسکن، آب و زمین است که باید آماده کنیم.

مهدی قناد معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به مصوبه شورای عالی جوانان گفت: همه بانک‌های عامل در راستای تسریع و ساماندهی پرداخت تسهیلات ازدواج، موظف‌اند، پس از ثبت نام متقاضیان و صدور کد رهگیری توسط سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی، حداکثر ظرف ۱۵ روز کاری، متقاضیان را با رعایت اولویت زمان ثبت نام متقاضی در سامانه مزبور و با ارسال پیامک تعیین شعبه نمایند.

مهدی قناد افزود: همچنین بانک‌ها پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، حداکثر ظرف ۱۰ روز مبلغ وام را برای متقاضی واریز می‌کنند.

وی گلایه کرد: با توجه به اینکه بیش از چهار هزار نفر از جوانان خراسان جنوبی در صف وام ازدواج هستند اما متاسفانه در پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان رتبه ۲۸ کشور را داریم.

وی با قدردانی از عملکرد برخی از بانک ها، گفت: رییس کمیسیون هماهنگی بانک ها ادعا می‌کند که ما رتبه پنجم کشور را داریم اما نگاه بانک ها این است که از این ظرف بیشترین پول را برداشتیم اما نگاه ما از زاویه ای دیگر است و با این حجم از جوانان در صف، باید بیش از این ها پول برداشته شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با انتقاد از عدم اعطای تسهیلات توسط برخی بانک ها، گفت: در این خصوص قانون به صراحت بانک ها را وادار به پاسخگویی کرده است، این شایسته نیست که اینگونه وام داده شود.

قناد با با اشاره به کار نرم افزاری ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: ما متولی کشوری برای همه اقشار به جز دانشجویان هستیم و تمرکز ما روی کارگاه های پیش از ازدواج است که به صورت رایگان و برای سنین ۱۸ تا ۳۵ سال توسط اساتید عضو سازمان نظام روانشناسی برگزار می‌شود.

حمیدرضا پناهی با اشاره به تشکیل ستاد سامان ازدواج در شهرستان طبس گفت: پیش از این جلساتی با موضوعات اوقات فراغت و ازدواج نیز برگزار شده است و با توجه به اهمیت این موضوع محوریت ستاد ساماندهی امور جوانان طبس «ازدواج» است.

وی به اقداماتی از جمله جشن های «وصال ازدواج» از سمن بیت الزهرا(س) و برپایی ۲۸ کارگاه پیش از ازدواج در فهالنج عشق‌آباد و طبس در ۲۴ دوره اشاره کرد.

پناهی با بیان اینکه مجموع اعتبارات سال سال گذشته و سال جاری در حوزه جوانان ۱۲۸ میلیون تومان بود، افزود: با رایزنی های صورت گرفته در باقیمانده سال ۱۴۰۱ اعتبارات بیشتری با این عنوان تخصیص پیدا خواهد کرد، همچنین برای برگزاری کارگاه ها مبلغ ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از طریق حوزه جوانان به سمن ها کمک شد.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه با تاکید بر ازدواج آسان گفت: چهار دغدغه عمده جوانان، شغل، تحصیل، مسکن و ازدواج است.

وی با اشاره به کم کاری رسانه ها در تبیین ازدواج به هنگام و درست گفت: ازدواجی که سالم شکل بگیرد جامعه سالم خواهد بود و این وظیفه پدران، مادران، ریش سفیدان، معلمان است.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پانزده =