بسته حمایتی جدید دولت برای بازسازی بافت های فرسوده؛ تصویب تراکم تشویقی با کاربری غیرمسکونی

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند،  محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در بازدید از بافت‌های فرسوده شهر قاین با بیان اینکه بسته‌های حمایتی بسیار خوبی برای نوسازی واحد‌های فرسوده در نظر گرفته شده است گفت: در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده، شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار می‌رود تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند.

آئینی افزود: تسهیلات بانکی نیز برای اینکار فراهم شده و افراد ساکن در محدوده‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری می‌توانند حداقل ۳۵۰میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند.

وی با اشاره به مصوبه تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که اخیرا اعلام شده است گفت:مردم در صورت بازسازی مسکن‌های واقع در بافت فرسوده می‌توانند با شرایطی یک یا دو طبقه تراکم تشویقی با کاربری غیر مسکونی (تجاری، اداری و خدماتی) داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران همچنین از تسهیلات در حوزه توده گذاری خبر داد و افزود: تسهیلاتی در حوزه توده گذاری و پارکینگ دیده شده است که فضای مساعد برای سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی لازم را فراهم می‌کند.

پایان پیام/۴۹۰۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =