طرح سباح در سال تحصیلی جاری در طبس اجرا نشد

طرح سباح در سال تحصیلی جاری در طبس اجرا نشد

غلامحسین طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، در پاسخ به این سؤال که «آیا طرح سباح در سال تحصیلی جاری در طبس طبق برنامه اجرا شده است؟» اظهار داشت: ورزش شنا در تأمین سلامت روحی و جسمی انسان‌ها نقش بسزایی دارد که براساس طرح ملی سباح باید تمامی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی، شنای سبک کرال سینه را فرا گیرند.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح سباح در سال تحصیلی گذشته، برنامه‌ریزی لازم انجام شد و با استفاده از تنها استخر استاندارد و سرپوشیده شهرستان طبس، ۷۰ درصد دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی شهر طبس و حومه نزدیک، آموزش‌های مربوط به این طرح را فراگرفتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس ادامه داد: در عین حالی که تنها استخر استاندارد طبس که متعلق به اداره ورزش و جوانان این شهرستان است پاسخگوی نیاز متقاضیان نبود، اما اکنون همین استخر نیز به علت برخی مشکلات فنی و شکستگی و خرابی، قابل استفاده نیست.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شکستگی و خرابی تنها استخر سرپوشیده شهرستان طبس، متأسفانه طرح مهم سباح در سال تحصیلی جاری در این شهرستان کلاً اجرا نشد.

طاهری اضافه کرد: احتمالاً با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اعتبار درنظر گرفته شده، دانش‌آموزان پایه سوم طبسی که دوره مربوط به طرح سباح را نگذرانده‌اند، در نیمه نخست سال جاری این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بی‌شک آموزش و پرورش شهرستان طبس نیاز مبرمی به استخر دانش‌آموزی دارد که البته در سفر سوم هیئت دولت به استان یزد، مصوباتی در این زمینه وجود داشته است، اما متأسفانه تا این لحظه هنوز هیچ اقدام عملی برای احداث استخر در شهرستان طبس، از جمله در بخش‌های دستگردان و دیهوک مشاهده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =