۷۰ طرح بزرگ معدنی و صنایع معدنی طی دولت نهم و دهم افتتاح شد

70 طرح بزرگ معدنی و صنایع معدنی طی دولت نهم و دهم افتتاح شد

خبرگزاری مهر: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی دولت های نهم و دهم، ۷۰ طرح بزرگ معدنی و صنایع معدنی در کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وجیه اله جعفری یکشنبه شب در غرفه وزارت صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه جشنواره خدمت که به مناسبت یکصدمین سفر ریاست جمهوری و دور چهارم سفرهای هیئت دولت به خراسان رضوی برگزار شده است، اظهار داشت: این طرح ها با سرمایه گذاری بیش از هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، مرکزی، کرمان، تهران، خراسان رضوی، یزد، هرمزگان، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، فارس و چهارمحال و بختیاری افتتاح شده است.
وی بیان داشت: این طرح ها ۱۶ هزار و ۵۱۵ نفر اشتغالزایی مستقیم و ۶۲ هزار و ۸۰۵ نفر اشتغالزایی غیر مستقیم داشته اند.
جعفری افزود: بیشترین میزان اشتغالزایی مستقیم مربوط به طرح های ایجاد ظرفیت تولید ۱.۶ ملیون تن فولاد خام در فولادسازی هرمزگان با ۲۶۰۰ نفر، نوسازی و بازسازی مجتمع مس سرچشمه در استان کرمان با ۱۵۰۰ نفر، تجهیز معدن زغال سنگ طبس در استان یزد با ۱۵۰۰ نفر، اکتشاف و تجهیز معادن سنگ آهن سنگان در خراسان رضوی با ۱۲۰۰ نفر و تجهیز معدن زغالسنگ همکار در استان کرمان با ۱۰۰۰ نفر است.
جعفری همچنین از اجرای ۱۰۰ طرح بزرگ معدنی و صنایع معدنی با سرمایه گذاری بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۲۰۰ هزار نفر تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 15 =