مسئولان مرتبط بازار در ایام نوروز در دسترس مردم باشند

امام جمعه طبس گفت: وضعیت تنظیم بازار و رعایت عدالت در فروش و مراقبت از مردم در شرایط معیشتی و اقتصادی فعلی از مهم ترین وظایف مسئولان است.

به گزارش طبس نیوز، امام جمعه طبس در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس که در ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد با قدردانی از توجه دولت سیزدهم به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: از بررسی وضعیت موجود به این نتیجه خواهیم رسید که از امر به معروف و نهی از منکر غفلت کردیم و احساس مسئولیت در برابر سلامت و امنیت و عفت جامعه کمتر بوده است.

حجت الاسلام محمدی به سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: مردم متعهد از وضعیت حجاب و عفاف در سفرها و تورهای گردشگری ابراز نگرانی می کنند که البته همه افراد جامعه در این موضوع مسئول هستند و مسئولان و مقامات قضایی هم باید براساس موازین قانونی و اوامر رهبر معظم انقلاب از آمران به معروف و نهی از منکر حمایت محکم و قانونی داشته باشند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان از سرهنگ مریمی فرمانده انتظامی طبس و همکاران وی برای برخورد شایسته با موضوعات منکراتی و انحرافات قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی افزود: وضعیت تنظیم بازار و رعایت عدالت در فروش و مراقبت از مردم در شرایط معیشتی و اقتصادی فعلی از مهم ترین وظایف مسئولان است و به ویژه در ایام نوروز باید بیشتر مراقبت شود که البته یکی از راهکارهای شکستن قیمت های کذایی در بازار ایجاد شرایط رقابت و شکستن انحصار است و قطعا اولویت با اصناف محلی طبس است و اگر در تعادل قیمت همراهی کنند باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: به همان اندازه که امنیت و آرامش جامعه مهم است و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و قضایی در حفظ آن خوش درخشیده اند اما امنیت اخلاقی هم یکی از مهمترین اصول جامعه است که باید مورد توجه قرار گرفته و با دقت اجرایی شود و نباید اجازه داد که اشخاصی از بیرون بیایند و آرامش و اصول دینی و فرهنگی مردم دارالمومنین طبس را زیر سوال ببرند و می بایست قانون مقابله با کشف حجاب با جدیت و محکم اجرایی شود.

رحیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: پخش اذان از همه مساجد و مراکز فرهنگی موجب رونق نمازهای جماعت و فرهنگ سازی شایسته و البته نشان دادن اعتقادات و باورهای مذهبی منطقه می شود و گردشگر هم متوجه می شود که در این شهرستان مذهبی حضور دارد.

وی تاکید کرد: برخورد قانونی به عنوان آخرین اهرم در امر به معروف و نهی از منکر باشد و سعی کنید در عین لطافت و مهربانیای فریضه را پیاده سازی کنید و خانم های محجبه سعی کنند در اجتماع باشند و آنقدر این حجاب شایسته را به نمایش بگذارند که چهره حقیقی شهرستان دارالمومنین طبس محرز گردد.

وی افزود: مسئولان مرتبط دنبال تقویت گروه های مذهبی شاد و فرهنگ ساز اسلامی باشند و به ترویج شادی حلال مصمم باشند و برای توسعه نشاط اجتماعی برنامه ریزی کنند و اجازه ندهید برخی بتوانند القای ناامیدی کنند.

رحیمی ضمن اعلام حمایت از فروشندگان منصف؛ گفت: برای ایجاد بسترهای فروش مناسب میوه و تره بار اقدامات و همکاری هایی شده که برپایی فروشگاه آقای باانصاف در جوار مسجد جامع نمونه ای از آن است و با همکاری شهرداری درحال اجرای یک مورد مشابه هستیم تا بازار میوه کنترل شود.

وی با گلایه از انتشار مطالب ناامید کننده در فضای مجازی گفت: در کنار برخورد مسئولان با گرانفروشی؛ سعی شود گرانفروشان هم به مردم معرفی شوند تا هم فرد تنبیه شود و هم مردم به سمت ارزان فروش و کاسب منصف بروند که البته نقش نظارتی متولیان امر بسیار مهم است که اگر ضعفی در نظارت مشاهده شود؛ به طور جدی برخورد می شود.

نماینده عالی دولت تاکید کرد: رییس صنعت و معدن و تجارت شهرستان طبس و سایر متولیان از جمله اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی در چند روز مانده تا نوروز ۱۴۰۲ چند عصر و شب را در محل اداره خود حضور پیدا کنند و اعلام عمومی کنند که مردم بدانند اگر به فروشگاهی مراجعه کردند و خدماتی دریافت کردند که گران بود؛ بلافاصله به تلفن مستقیم مدیر مربوطه اعلام نمایند و بلافاصله هم برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =