جذب ۱۰۷۰۰ دُز واکسن آبله کشته جهت بزهای نژاد وارداتی در شهرستان طبس

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: میزان ۱۰۷۰۰ دز واکسن آبله کشته به مبلغ بیش از ۱۶ میلیارد ریال جهت تزریق رایگان به بزهای نژاد وارداتی ازجمله بز سانن برای پیشگیری از بیماری خطرناک و کشنده آبله جذب گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، محمدجلال هادیان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: بیماری آبله از بیماری‌های ویروسی بسیار خطرناک و کشنده با واگیری بسیار بالاست که در نژادهای وارداتی که ارزش اقتصادی بالایی دارند تلفات و خسارات سنگین وارد می‌نماید.

وی افزود: این بیماری با علائم جلدی و احشایی بروز نموده و درمان موثری با توجه به ویروسی بودن بیماری به ویژه در دام‌های وارداتی نداشته و منجر به مرگ و میر فراوان می‌گردد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طبس گفت: این شبکه با پیگیری‌های مستمر در طول سال اخیر بیش از ده هزار دز واکسن آبله کشته که هر دز آن هزینه بسیار بالایی برای دامداران دارد با مبلغ بیش از۱۶ میلیارد ریال جذب و به صورت رایگان در نژادهای وارداتی تزریق نموده است و این بیماری در سطح شهرستان کنترل گردیده است.

هادیان تصریح کرد: این شبکه در طول سال اخیر بیش از ۵۷۳۰۰۰ دز واکسن‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز (تب مالت)، آبله تخفیف حدت یافته، تب برفکی که از بیماری‌های واگیر و خطرناک می‌باشد به صورت رایگان تزریق نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 5 =