اختیارات تصمیم‌گیری به استانها و شهرستان‌ها واگذار شود

رییس مجلس شورای اسلامی در طبس گفت: یکی از اشکالات و نارسایی‌های کشور،‌ توجه زیاد به تمرکزگرایی در تصمیم‌گیری هاست و بر این اساس هر موضوع جزئی را به تهران، وزارتخانه‌ها وصل می‌کنیم، که وقت و هزینه برای آن صرف می‌شود ولی مشکل باقی میماند.

به گزارش طبس نیوز، محمد باقر قالیباف عصر امروز پنج شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ در نشست شورای اداری شهرستان‌های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه که در محل سالن میقات الرضا (ع) امامزاده شهر طبس برگزار شد با گرامیداشت سوم خرداد گفت: این روز نقطه عطفی برای ایران اسلامی محسوب می‌شود، چرا که با رشادت و شهامت ملت عزیز و جوانان باغیرت از سرزمین اسلامی دفاع و کشورمان از لوث وجود اشغالگران پاک و این افتخار ماندگار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی مردم استان خراسان جنوبی بیان کرد: ساکنان این سرزمین افرادی سختکوش، قانع، ولایتمدار، متدین، صبور و با فرهنگی غنی هستند، لذا برای من توفیقی است که در چنین ایامی در این استان حضور دارم.

وی گفت: هر چند حدود چهار سال قبل همزمان با سالروز دوران دفاع مقدس به این استان سفر و با برخی از دوستان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده شهدا دیدار داشتم، با توجه به اینکه در این سفر این امکان فراهم نشد که با رزمندگان نشست برگزار شود، تلاش خواهیم کرد این زمینه را در سفرهای آتی مهیا کنیم.

وی ادامه داد: مردم این استان نشان داده‌اند که پای کار انقلاب بوده و از مکتب اهل بیت و قرآن دفاع می‌کنند، این موضوع را به وضوح می‌توان در سیره شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس خراسان جنوبی مشاهده کرد؛ اکنون نیز با توجه به اینکه در عرصه جنگ اقتصادی و جنگ ترکیبی قرار گرفته‌ایم و دشمن بر بستر این نقطه ضعف تأکید دارد، با همت جوانان استان، بر این موضوع نیز فائق خواهیم آمد.

دکتر قالیباف افزود: یکی از اشکالات و نارسایی‌های کشور،‌ توجه زیاد به تمرکزگرایی در تصمیم‌گیری هاست و بر این اساس هر موضوع جزئی را به تهران، وزارتخانه‌ها وصل می‌کنیم، که وقت و هزینه برای آن صرف می‌شود ولی مشکل باقی میماند.

یکی از موضوعات جدی تمرکززدایی در امور تصدی‌گری است؛ رفع این موضوع سیاست قطعی در مجلس شورای اسلامی بوده و همچنین دولت نیز در پیشبرد قوانین جاری، قانون برنامه و بودجه سالانه با قوه مقننه همراه است.

وی تصریح کرد: باید به جای اینکه از مرکز کشور به استان ها برویم و پاسخگو باشیم جریان عکس شود و این اختیار در دست استان قرار گیرد و بعد پاسخ دهد که چرا برای حل مشکل اقدام نشده است لذا گره مشکلات کشور اینگونه حل می شود.

🔹بیمه کارگران

قالیباف به موضوع بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: ما باید کارگران ساختمانی را بیمه کنیم اما اگر به گونه‌ای باشد که هزینه پروانه را بالا ببرد و مانع ساخت و ساز شود باید اصلاح لازم صورت گیرد و این اصلاح زمان‌بر هم نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =