۱۰۴۹ داوطلب در شهرستان طبس در کنکور سراسری رقابت می‌کنند

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس گفت: امسال تعداد ۱۰۴۹ نفر داوطلب طبسی در این آزمون شرکت می‌کنند که از این تعداد ۶۳۶ نفر خانم و ۴۱۲ نفر آقا و یک نفر داوطلب معلول آقا در رشته علوم انسانی هستند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی- به گزارش طبس نیوز، علی کدخدائی در نشست خبری دوشنبه شب، با بیان اینکه رشته تجربی امسال بیشترین داوطلب را در طبس داشته افزود: امسال ۴۱۰  داوطلب در رشته علوم تجربی، ۳۸۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۸۳ نفر در رشته ریاضی، ۹۰ داوطلب رشته هنر و ۸۱ نفر داوطلب در رشته زبانهای خارجی در طبس رقابت می‌کنند.

وی در ادامه به تشریح زمان آغاز کنکور، تعداد داوطلبان به تفکیک دختر و پسر و اعلام حوزه‌های امتحانی پرداخت و گفت: کنکور سراسری ۱۴۰۲ در طبس همزمان با سراسر کشور صبح چهارشنبه با گروه آزمایشی علوم انسانی و معارف اسلامی آغاز  و ۱۵۱ نفر داوطلب دختر در حوزه‌های امتحانی دبیرستان حضرت رسول اکرم و ۷۸ نفر داوطلب دختر در دبیرستان آیت الله طالقانی و شهید نواب صفوی و تعداد ۱۵۷ نفر داوطلب پسر در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با هم رقابت می‌کنند.

کدخدایی عنوان کرد: صبح چهارشنبه کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در دبیرستان دخترانه کوثر با توجه به آمار پایین داوطلبان به صورت مختلط برگزار خواهد شد که در این آزمون در مجموع ۸۲ نفر به تفکیک ۱۷ نفر خانم و ۶۵ نفر آقا شرکت می‌کنند.

وی افزود: عصر چهارشنبه، گروه آزمایشی هنر در دبیرستان حضرت رسول اکرم با مجموع ۹۰ نفر داوطلب به صورت مختلط با توجه به پایین بودن آمار این گروه آزمایشی، ۶۴ نفر خانم و ۲۶ نفر آقا در دبیرستان حضرت رسول اکرم به رقابت خواهند پرداخت.

رییس آموزش و پرورش شهرستان طبس تشریح کرد: صبح پنجشنبه گروه آزمایشی علوم تجربی با مجموع ۴۱۰ نفر داوطلب، به تفکیک ۱۹۰ داوطلب خانم در دبیرستان حضرت رسول اکرم و  ۸۶ نفر داوطلب خانم در دبیرستان آیت الله طالقانی و شهید نواب صفوی و ۱۳۴ نفر داوطلب آقا در حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) به رقابت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: عصر پنجشنبه پانزدهم تیرماه آخرین گروه آزمایشی کنکور سراسری، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با مجموع داوطلب ۸۱ نفر به صورت یک حوزه مختلط در دبیرستان حضرت رسول اکرم اجرا خواهد شد که از این تعداد ۵۰ نفر داوطلب خانم و ۳۱ نفر داوطلب آقا باهم رقابت می‌کنند.

وی افزود: ساعت باز شدن درب حوزه ساعت ۶:۳۰ صبح و باز شدن درب سالن ورودی ساعت ۷:۱۵ دقیقه صبح است.

کدخدایی بیان کرد: مدت زمان برگزاری آزمون ریاضی ۱۴۵ دقیقه و ساعت خروج ۱۰:۰۵ صبح، علوم انسانی ۱۶۰ دقیقه و ساعت خروج ۱۰:۲۰، هنر ۱۱۵ دقیقه و خروج ۱۶:۲۰، تجربی ۱۸۰ دقیقه و خروج ۱۰:۵۰ دقیقه و زبان خارجی ۱۰۵ دقیقه و ساعت خروج ۱۶:۱۰ است.

وی با اشاره به تغییراتی در نحوه آزمون امسال گفت: سال گذشته نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم ۴۰ درصد تاثیر مثبت در کنکور داشت اما امسال نمرات نهایی دانش اموزان ۴۰ درصد تاثیر قطعی بر نتیجه کنکور دارد و به این معنی که سال گذشته اگر معدل اثر مثبت در نتیجه کنکور داشت تاثیر گذار و اگر اثر منفی بود تاثیر داده نمیشد اما امسال قطعا اعمال خواهد شد.

وی در خصوص تصحیح اوراق امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت الکترونیک گفت: امسال اوراق امتحانی پس از اسکن در سامانه پرتال آموزش و پرورش بارگزاری شد و به صورت رندم هر شهرستان به شهرستانی دیگر برای تصحیح ارسال شد تا کمترین امکان اشتباه و سوگیری را داشته باشد و به عدالت نزدیکتر باشد.

علی کدخدائی با بیان این که در طول سال‌های گذشته موارد خاصی از تقلب و تخلف را نداشتیم افزود: ما به عنوان امانت دار دانش آموزان عزیزمان این دغدغه  را داریم که آزمون به بهترین شکل انجام شود، به همین دلیل زمان خروج داوطلبان از سالن آزمون به گونه‌ای طراحی شده که امکان تقلب و تخلف به حداقل برسد و بازرسی نیز در دو مرحله انجام می‌شود، یک مرحله بازرسی با دستگاه‌های سیگنال یاب و یک مرحله بازرسی به صورت دستی و تطبیق عکس نیز انجام خواهد شد.

وی با بیان این که شهرستان طبس از جهات مختلف مثل شرایط اقلیمی و آب و هوایی با دیگر شهرها متفاوت است و با توجه به قرارگیری کنکور در گرمترین فصل سال و این که  تیر و مرداد گرمترین ماه‌های سال در طبس است افزود: ما آنچه نیاز بوده از ماه‌ها قبل بررسی کردیم و تلاش بر این بوده که بهترین فضاها و سالن‌های مجموعه آموزش و پرورش و همچنین شهرستان، برای حوزه‌های امتحانی انتخاب شود.

وی افزود: در دو سه هفته قبل با توجه به گرمای کم سابقه‌ای  که با آن مواجه شدیم، تغییراتی در حوزه‌ها ایجاد شد و حوزه حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) جزو این تغییرات بود که در نظر گرفته شد و این تغییر در کارت ورود به جلسه داوطلبان حوزه‌هایی که تغییراتی داشته قابل مشاهده است. (تغییر حوزه هنرستان فنی امام خمینی به حرم حصرت حسین بن موسی الکاظم(ع) )

کدخدائی افزود: با توجه به گرمای شدید هوا و قطعی برق در دوسه روز گذشته در برخی مناطق نیز، نگرانی‌ها منتقل شد و فرماندار ویژه شهرستان دستور توجه به این مسئله در زمان برگزاری کنکور را به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کردند و بازدیدهایی هم با مهندس سحرخیز از حوزه‌های امتحانی انجام شد و قول همکاری و استقرار نماینده و مسئول اتفاقات در برخی حوزه‌های امتحانی داده شد و گروه‌هایی از اورژانس، شبکه بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر نیز در حوزه‌ها مستقر خواهند بود.

معاون مدیر کل و رییس آموزش و پرورش شهرستان طبس با آرزوی موفقیت برای داوطلبان از آنان خواست، با توجه به موارد اعلام شده از سوی سازمان سنجش از آوردن خوراکی‌های بسته بندی و نامشخص، بطری‌های آب غیر شفاف، ساعت‌های هوشمند و یا شبه هوشمند و دیگر لوازم غیر ضروری خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نوزده =