کمک ۳۳ میلیارد ریالی بهزیستی به مددجویان طبسی در بخش مسکن

رییس اداره بهزیستی شهرستان طبس در خصوص تامین مسکن مددجویان تحت پوشش گفت: برای ۱۶۲ مورد در زمینه مسکن، گازکشی و انشعابات به ارزش ۳۳ میلیارد ریال کمک شده است.

به گزارش طبس نیوز، محمد حسینی در نشست خبری شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۲ افزود: هفته بهزیستی از ۲۴ تا ۳۰ تیر ماه و با شعار «برای مردم، برای به زیستن» نامگذاری شده و روز ۲۵ تیر روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: تعداد هزار و ۸۹۶ خانواده از حمایت مالی مستمر ماهیانه بهره‌مند و ۲۴۸ نفر از وسایل توانبخشی به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برخوردارند.

حسینی در ادامه این مطلب اضافه کرد: تعداد ۱۳۸ نفر برخوردار از خدمات تسهیلات اشتغال و پرداخت حق بیمه به ارزش ۹۲ میلیارد ریال، ۸۷ نفر برخوردار از حق پرستاری خانواده محور و ضایعه نخاعی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال هستند.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۱ هزار و ۷۵ نفر در قالب سه هزار و ۷۶۰ پرونده به طور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، افزود: یک هزار و ۲۶۰ کودک تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی قرار گرفته و شش مورد دارای اختلال شناسایی شدند و در غربالگری بینایی نیز سه هزار و ۶۱۵ کودک در همین سن غربالگری شدند و ۲۶۴ مورد دارای اختلال شناسایی شدند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان طبس در مورد اقدام شاخص در سال ۱۴۰۱ گفت: با نگاه مثبت و سازنده دولت سیزدهم تعداد افراد پشت نوبت مستمری در سازمان بهزیستی به صفر رسیده است و دغدغه چندین ساله مددجویان و مددکاران رفع گردید.

حسینی به برنامه های شاخص هفته بهزیستی اشاره کرد و گفت: دیدار با بازنشستگان، بر پایی میز خدمت و نمایشگاه زندگی، خانواده و همچنین ارائه رایگان خدمات غربالگری بینایی و خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی در محل مسجد جامع روز جمعه و در اولین روز هفته بهزیستی برگزار شد.

وی، غباررویی مزار شهدای گمنام، دیدار با امام جمعه شهرستان دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه، تشکیل کارگروه تخصصی پیشگیری از خودکشی، انعقاد تفاهم‌نامه چهار خط فوریتی، سرکشی از خانواده‌های دارای دوقلو و بیشتر، نشست با جوانان، نشست با ریاست دادگستری و دادستان با موضوع احکام جایگزین، بازدید از طرح‌های اشتغال زنان سرپرست خانوار را از برنامه های شاخص این هفته برشمرد.

رییس بهزیستی شهرستان طبس، افتتاح سالن کنفرانس شهید سلیمانی بهزیستی، افتتاح مرکز غیرانتفاعی آوای مهر گلشن، برنامه نمادین بینایی و شنوایی و تقدیر از دستگاه‌های همکار، افتتاح مسکن مددجویی، تحویل البسه ورزشی به ۱۰۰ ورزشکار حوزه «سی‌بی‌آر» را از اقدامات محوری روزهای آینده دانست.

او همچنین برپایی میز خدمت در روستای دشتغران، ملاقات مردمی در عشق آباد، افتتاح مسکن مددجویی در عشق آباد دیدار با خانواده تحت پوشش در عشق آباد و دیهوک، اردوی زیارتی سیاحتی مددجویان بخش دیهوک، برگزار اردوی فرهنگی ورزشی ویژه کارکنان را از برنامه های هفته بهزیستی برشمرد.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 4 =