شدت گرما در عراق و اندیشیدن تمهیدات لازم برای اربعین

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین حسینی(ع) به بخش هایی از زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و اظهارداشت: خداوند مردم را با ائمه اطهار(ع) امتحان می کند و هر کس باید در حد توان خود کاری در این زمینه انجام دهد.

به گفته وی اربعین، پرچم و هویت شیعه است لذا امور مربوط به اربعین را باید با دقت بیشتری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به اربعین هم شوق و هم ترسی در دل داریم که نکند کارهای مربوط به آن را به خوبی نتوانیم بر اساس وظیفه خود انجام دهیم و قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که باید شرایط سفر ارزان و آسان زیارت امام حسین (ع) را برای مردم در اربعین فراهم کنیم ، تصریح کرد: این کار را  باید با شوق بسیار انجام دهیم.

عباس زاده با تأکید بر این که خداوند باطل السحر جنود شیطان را در اربعین قرار داده، گفت: ۳۰ میلیون نفر با کمترین امکانات از سراسر جهان در مراسم اربعین حضور می یابند که بیش از سه میلیون نفر آنها ایرانی هستند.

وی با ذکر این نکته که هیچ یک از ضعف های موجود نباید مانع از انجام مانور سالانه اربعین شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت گرمای کشور عراق نسبت به سال گذشته باید تمهیدات لازم انجام شود.

به گفته وی؛ هلال احمر پیگیری لازم برای خرید کامیون یخچال دار به منظور حمل دارو و نیز ایجاد تونل سرما را انجام دهد. 

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تجهیزات پزشکی مورد نیار برای اربعین هم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر و بیمارستان های استان تأمین شود.

عباس زاده با بیان این که مبلغ یک میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت های برق تأمین خواهد شد، افزود: دستگاه بسته بندی آب باید توسط آبفا تأمین شود که متأسفانه با وجود تاکید بر این موضوع در دو سال گذشته اقدامی در این خصوص در استان انجام نشده است.

وی اظهار کرد: به دو دستگاه بسته بندی آب معدنی برای زمان بحران در استان نیاز داریم که در ستاد بحران خراسان جنوبی هم بر انجام این کار تأکید بسیار شده تا در مراسم اربعین هم از آنها استفاده شود.

به گفته وی برنامه عملیاتی ابرای خدمات رسانی مطلوب به زائران پاکستانی هم باید تدوین شود تا در جلسه بعد بررسی شود. 

پایان پیام/۶۹۰۷۵


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =