«طرح نیابت» به منظور دلجویی از معلولان طبس برگزار ‌شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر طبس از اجرای طرح ملی نیابت در مرکز معلولان شکیبا این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس( طبس نیوز) حسین‌علی فخاری اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی معلولان و در راستای طرح نیابت و بر اساس ابلاغ سازمانی، داوطلبان این جمعیت امروز از مرکز توانبخشی معلولان شکیبا بازدید کردند.

وی با بیان اینکه طرح نیابت یکی از طرح‌های حوزه داوطلبان جمعیت هلال‌احمر است که با مشارکت داوطلبان خیر اجرا می‌شود، گفت: این طرح با هدف ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و همچنین ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف و افزایش آگاهی مردم برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر طبس افزود: هدف از برگزاری روز جهانی معلولان، تعمیم شناخت جوامع و اقشار مردم از نیازها و فعالیت‌های معلولان و نیز آشنا شدن خود معلول نسبت به حقوق مادی و معنویش و راهکار برای رفع موانع و آسیب‌ها است.

فخاری با تاکید بر اینکه طرح نیابت در قالب اهداف بشر دوستانه جمعیت اجرا می‌شود، بیان کرد: در اجرای این طرح ۳ نفر از داوطلبان و ۲ نفر از پرسنل مشارکت داشتند که با حضور در مراکز توانبخشی معلولان از آنان دلجویی کردند.

وی همچنین از برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی هلال احمر در طبس خبر داد و گفت: این همایش با هدف افزایش نشاط عمومی، تبیین ضرورت و توجه بیشتر به ورزش همگانی، اتحاد و همدلی بین اقشار مختلف جامعه و نقش ورزش در سلامت جامعه برگزار ‌شد.

رئیس جمعیت هلال احمر طبس اظهار داشت: همایش پیاده روی خانوادگی با بیش از ۸۰ جایزه ارزنده، با شرکت عموم مردم و اعضای جمعیت هلال احمر طبس و خانواده هایشان برگزار ‌شد.

فخاری با اشاره به اینکه خدمات داوطلبانه جزو اصول جمعیت هلال احمر است و داوطلبان بدون در نظر گرفتن هر گونه تبعیض از نژاد، رنگ و مذهب به همه انسانها ارائه خدمات می‌دهند، افزود: در حاشیه این همایش، داوطلبان این جمعیت با برپایی صندوق‌های جمع آوری پول برای پرداخت مراکز درمانی عتبات عالیات، به جمع آوری پول در بین شرکت کنندگان همایش ‌پرداختند.

وی گفت: در این همایش همچنین با برپایی چادرهای سلامت از شرکت‌کنندگان تست فشارخون گرفته شد.
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =